Docelowo przedsiębiorcy znajdą w jednym miejscu samochody większości marek, które oferują tego typu pojazdy. Będą to: Fiat, Ford, Iveco, Mercedes, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota i Volkswagen. Już teraz carsmile udostępnia w abonamencie ponad 100 modeli aut ciężarowych do 3,5 tony w różnych wersjach nadwozia i wyposażenia. Obecnie tradycyjnym leasingiem jest finansowanych ok. 70 proc. zakupów pojazdów dostawczych, a wciąż znacząca ich część jest kupowana za gotówkę. Tymczasem firmowy segment wynajmu długoterminowego aut osobowych dynamicznie się rozwija – według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów już 1/5 nowych samochodów opuszczających salony i trafiających do firm jest finansowana w taki sposób.
CZYTAJ TAKŻE: Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy
– Mamy jeden abonament i nic więcej. Przedsiębiorca nie musi się o nic martwić. Nie zaskoczą go ani wysokie ubezpieczenie, ani drogie przeglądy, ani naprawy. Aby korzystać z samochodu wystarczy go zatankować – przekonuje Michał Knitter, wiceprezes i współtwórca carsmile. W przypadku najmu, analogicznie, jak w leasingu, nie ma ograniczenia wartości samochodu do 20 tys. euro, warunkującej zaliczenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodu.
CZYTAJ TAKŻE: Nie tylko duże firmy chcą mieć we flotach nowe auta
Założeniem rozwiązania stworzonego przez carsmile jest także pełna obsługa serwisowa wynajmowanych aut – najkrótsza umowa trwa rok, najdłuższa – pięć lat. Raty czynszowe są podzielone na część stałą i zmienną, zależną od przejechanych kilometrów. Dzięki temu przedsiębiorca, który prowadzi biznes sezonowy, może obniżyć wysokość abonamentu w okresie, gdy ten kręci się wolniej. Po okresie umowy auto można oddać i wziąć kolejne.