Audi w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 12 miliardów euro w e-mobilność. Brzmi na dużo, ale inwestycje są niższe niż w ostatnio zaprezentowanym pięcioletnim planie. Audi zamierza do 2025 roku zaoferować ponad 30 zelektryfikowanych modeli. 20 z nich będzie w pełni elektrycznych.

W ciągu najbliższych pięciu lat Audi zainwestuje około 37 miliardów euro w badania i rozwój – z czego dwanaście miliardów zostanie przeznaczone na elektryfikację gamy modelowej. „Oznacza to, że do 2024 r. będziemy wydawać więcej na elektromobilność niż kiedykolwiek wcześniej”, mówi dyrektor finansowy Audi Alexander Seitz. Dobrze powiedziane, ale bezpośrednie porównanie wydatków na elektryfikację z poprzednim pięcioletnim planem łatwe, a wręcz możliwe.

We wcześniejszych komunikatach Audi planowało w latach 2019-2023 Audi wyłożyć 40 miliardów euro na badania i rozwój, z których 14 miliardów miało być przeznaczone na „rozwój przyszłości” – obejmujący to nie tylko autonomiczną jazdę i cyfryzację, ale także elektromobilność. Ze względu na rosnące znaczenie tematu elektryfikacji, plany nieco zmieniono i po raz pierwszy przedstawiona jest na ten obszar osobna kwota.

W 2018 roku Audi zainwestowało około 4,2 miliarda w badania i rozwój, w porównaniu do 3,8 miliarda w 2017 roku. Wzrost ten był spowodowany dodatkowymi wydatkami w dziedzinie zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy oraz rozbudową floty pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Plany inwestycyjne są częścią pięcioletniej rundy budżetowej Grupy Volkswagena. Wolfsburg chce dla wszystkich marek, w całej grupie do 2024 roku przeznaczyć około 150 miliardów euro na inwestycje, badania i rozwój. Spośród nich około 33 miliardów będzie dostępnych wyłącznie na elektromobilność.

CZYTAJ TAKŻE: Audi zwolni 9500 pracowników do 2025 roku

Już dwa lata temu Audi wprowadziło w życie „Audi Transformation Plan (ATP). Główne jego założenia to redukcja kosztów. Producent chce do 2022 roku zaoszczędzić w sumie 15 miliardów euro. Przed kilkoma dniami Audi ogłosiło redukcję 9500 miejsc pracy do 2025 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Carlos Ghosn: Potężna odprawa przejdzie byłemu prezesowi koło nosa

Wszystko wskazuje na to, że były prezes koncernu Renault odejdzie z firmy bez odprawy. ...

Nie będzie elektrycznego Ferrari

Samochody elektryczne mogą udawać sportowe, ale nie staną się nimi jeszcze przez długi czas. ...

Rewolucyjna bateria amerykańskiego startupu. Większy zasięg, krótsze ładowanie

Zasięg jest piętą achillesową samochodów elektrycznych. Według amerykańskiego startupu XNRGI ma to się wkrótce ...

Suzuki V-Strom 650: Maszyna do zadań specjalnych

Przez sześć dni przejechałem 3200 km, przez Słowację i Węgry, aż do Rumunii. Cel? ...

Strajk w General Motors. Stanęły 33 fabryki

Amerykański związek zawodowy United Auto Workers (UAW) wezwał amerykańskiego giganta samochodowego General Motors do ...

Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes-Benz W123

Na dziedzińcu Placu Bankowego 1 można podziwiać prawdziwe samochodowe legendy. Tym razem stanął tam ...