– Ten planowany do rozbudowy o trzeci pas ruchu i pas awaryjny odcinek, razem z fragmentem A4 od Legnicy do Wrocławia, stworzy nową jakość połączenia dalekobieżnego zadeklarowała GDDKiA w poniedziałkowym komunikacie. 36-kilometrowy fragment trasy zostanie rozbudowany w obecnym śladzie do dwóch jezdni z trzema pasami ruchu w obie strony oraz pasami awaryjnymi. W niektórych miejscach drogowcy rozbudują istniejące jezdnie, w innych – zbudują nowe fragmenty równolegle do istniejących. Dokumentację przygotuje warszawski Transprojekt, na co ma 48 miesięcy. Realizacje przedsięwzięcia w systemie projektuj i buduj przewidziano na lata 2026-2029.
CZYTAJ TAKŻE: Będzie drogowy rekord: wkrótce pojedziemy 9 tunelami
W ubiegłym tygodniu GDDKiA podpisała umowę na dokumentację budowy i rozbudowy autostrady A4 na odcinku od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód. Kontrakt z konsorcjum kierowanym przez Multiconsult Polska obejmuje także drogę ekspresową S5 pomiędzy Sobótką a Bolkowem. Dzięki temu cały dolnośląski odcinek autostrady A4 od Krzyżowej aż do Wrocławia stanie się w przyszłości nowoczesną arterią o najwyższych standardach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ostateczny przebieg trasy zostanie wybrany po analizie założonych wariantów. Dla odcinka pomiędzy Legnicą a Krzyżową zostaną przeanalizowane możliwości rozbudowy autostrady A4 w istniejącym śladzie. Natomiast w przypadku A4 i S5 do wyboru będą trzy możliwości.
Pierwsza przewiduje rozbudowę w istniejącym śladzie autostrady A4 od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód oraz budowę nowej drogi ekspresowej S5. W tej opcji autostrada A4 miałaby dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym, a węzły i obiekty inżynierskie byłyby przebudowane. Droga ekspresowa S5 połączyłaby się w tym wariancie z projektowaną obecnie drogą ekspresową S8 na węźle Olbrachtowice, natomiast z drogą ekspresową S3 na węźle Bolków.