Jakich marek samochodowych szukają internauci

Które marki samochodów cieszą się największym zainteresowaniem wśród internautów w europejskich krajach? Sprawdził to zespół analityczny picodi.com.

Publikacja: 15.06.2021 20:53

Jakich marek samochodowych szukają internauci

Foto: moto.rp.pl

Porównano średnią liczbę wyszukań online ponad 60 marek samochodów, zarówno tych premium jak i tych z niższych półek cenowych. Okazuje się, że największym zainteresowaniem cieszy się BMW. Marka z siedzibą w Monachium zdeklasowała rywali w aż 15 krajach, poczynając od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, Austrię, Węgry po większość krajów Półwyspu Bałkańskiego (Serbia, Czarnogóra, Macedonia i inne).

CZYTAJ TAKŻE: Seat uruchomił internetową platformę sprzedaży aut dostępnych od ręki

""

BMW serii 5

Foto: moto.rp.pl

Drugie miejsce, osiągając szczyt popularności wśród internautów w 10 krajach, zajmuje Mercedes-Benz. Jego pasjonatów należy szukać w Rosji, Azerbejdżanie, Armenii, Albanii, ale również w niektórych krajach Europy Zachodniej (Portugalia, Luksemburg, Belgia). Polska opowiedziała się po stronie Toyoty. Towarzyszą jej takie kraje jak Bułgaria, Grecja, Litwa oraz Łotwa.

""

Mercedes G 500 / fot. Iven Bambot

Foto: moto.rp.pl

""

Toyota GR Yaris

Foto: moto.rp.pl

Zaraz za podium, ex aequo, znalazły się Volkswagen i Tesla. Amerykańska marka elektrycznych samochodów triumfuje w Irlandii, Liechtensteinie, Norwegii oraz Szwajcarii. Z kolei koncern z Wolfsburga szczególnie przypadł do gustu Hiszpanom, Włochom i mieszkańcom Europy Wschodniej (Białoruś, Ukraina). Południowokoreańskie samochody Hyundai osiągnęły największą liczbę wyszukań w trzech krajach: u naszych południowych sąsiadów (Czechy, Słowacja) oraz na Islandii. Dwie francuskie marki, Peugeot i Renault, oraz szwedzkie Volvo zamykają zestawienie. Wśród miłośników Peugeota wymienić należy Duńczyków i Francuzów. Pozostali „gracze” znaleźli zwolenników w Turcji (Renault) i w Szwecji (Volvo). Badanie polegało na porównaniu średniej liczby wyszukań online za ostatnie cztery lata 64 marek samochodów. Statystyki dla Andory, Malty, Monako, San Marino i Watykanu były niedostępne.

CZYTAJ TAKŻE: Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet

""

Foto: moto.rp.pl

Porównano średnią liczbę wyszukań online ponad 60 marek samochodów, zarówno tych premium jak i tych z niższych półek cenowych. Okazuje się, że największym zainteresowaniem cieszy się BMW. Marka z siedzibą w Monachium zdeklasowała rywali w aż 15 krajach, poczynając od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, Austrię, Węgry po większość krajów Półwyspu Bałkańskiego (Serbia, Czarnogóra, Macedonia i inne).

CZYTAJ TAKŻE: Seat uruchomił internetową platformę sprzedaży aut dostępnych od ręki

Tu i Teraz
Nowy rozdział Maserati w Polsce. Zmiana przedstawiciela marki
Tu i Teraz
Remont najgorszego odcinka autostrady w Polsce. Koniec z pofałdowaniami na A1
Tu i Teraz
Nowy plan Renault i Geely. Będą przerabiać elektryki na hybrydy
Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask