Porównano średnią liczbę wyszukań online ponad 60 marek samochodów, zarówno tych premium jak i tych z niższych półek cenowych. Okazuje się, że największym zainteresowaniem cieszy się BMW. Marka z siedzibą w Monachium zdeklasowała rywali w aż 15 krajach, poczynając od Wielkiej Brytanii, przez Niemcy, Austrię, Węgry po większość krajów Półwyspu Bałkańskiego (Serbia, Czarnogóra, Macedonia i inne).
CZYTAJ TAKŻE: Seat uruchomił internetową platformę sprzedaży aut dostępnych od ręki
BMW serii 5
Drugie miejsce, osiągając szczyt popularności wśród internautów w 10 krajach, zajmuje Mercedes-Benz. Jego pasjonatów należy szukać w Rosji, Azerbejdżanie, Armenii, Albanii, ale również w niektórych krajach Europy Zachodniej (Portugalia, Luksemburg, Belgia). Polska opowiedziała się po stronie Toyoty. Towarzyszą jej takie kraje jak Bułgaria, Grecja, Litwa oraz Łotwa.
Mercedes G 500 / fot. Iven Bambot