Reklama

Peugeot zrezygnuje z cyfrowych zegarów

Peugeot należący do grupy Stellantis, planuje zastąpić cyfrowe prędkościomierze ich klasycznymi, analogowymi odmianami. Jest to efekt globalnego kryzysu związanego z niedoborem chipów półprzewodnikowych.

Publikacja: 28.04.2021 23:57

Peugeot zrezygnuje z cyfrowych zegarów

Foto: moto.rp.pl

Światowy problem z półprzewodnikami jest coraz mocniej odczuwalny. Już w tym momencie wielu producentów pojazdów ogłosiło wstrzymanie produkcji niektórych modeli, właśnie przez brak chipów, które wykorzystywane są m.in. w skrzyniach biegów, systemach multimedialnych czy układach zarządzania pracą silników. Peugeot, który również odczuwa skutki kryzysu, znalazł rozwiązanie, aby ustrzec się przed wstrzymaniem produkcji. W pierwszej kolejności zrezygnuje ze stosowania cyfrowych zegarów w modelu 308.

CZYTAJ TAKŻE: Najmocniejszy Peugeot w historii kosztuje 302 tys. zł

„Jest to dobry sposób na obejście problemu do momentu zakończenia kryzysu” – powiedział Reutersowi rzecznik Stellantis. Zgodnie z zapowiedziami marki, analogowe prędkościomierze powinny zacząć się pojawiać już w maju. „Zaoszczędzone” chipy będą wykorzystane w innych modelach marki m.in. w Peugeocie 3008.

""

Foto: moto.rp.pl

Decyzja francuskiego producenta jest strategiczna i dobrze przemyślana. Obecna generacja modelu 308 jest produkowana tylko do tegorocznej jesieni. Następnie zostanie wprowadzony następca, który już będzie miał cyfrowe zegary. W związku z tym klienci dużo nie stracą, a do tego mogą uzyskać rabat w wysokości 400 euro – tak podał francuski kanał informacyjny LCI. Stellantis nie potwierdził tego, odmawiając komentarza w sprawie.

Reklama
Reklama

Światowy problem z półprzewodnikami jest coraz mocniej odczuwalny. Już w tym momencie wielu producentów pojazdów ogłosiło wstrzymanie produkcji niektórych modeli, właśnie przez brak chipów, które wykorzystywane są m.in. w skrzyniach biegów, systemach multimedialnych czy układach zarządzania pracą silników. Peugeot, który również odczuwa skutki kryzysu, znalazł rozwiązanie, aby ustrzec się przed wstrzymaniem produkcji. W pierwszej kolejności zrezygnuje ze stosowania cyfrowych zegarów w modelu 308.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama