W 2019 roku Czesi dodali do swojej gamy modelowej model Kamiq. To nie koniec modeli SUV Skody. We wrześniu 2020 roku swoją światową premierę świętował w pełni elektryczny Enyaq iV. To pierwszy model marki oparty na modułowej platformie MEB Grupy Volkswagen. To krok Skody w realizacji strategii elektromobilności. To jedyny pojazd oparty na modułowej platformie MEB produkowany w Europie, który nie zostanie zbudowany w Niemczech. Model jest dostępny z napędem na tylne lub wszystkie koła, trzema rozmiarami akumulatorów i pięcioma wariantami mocy w zakresie od 109 do 225 kW (148 i 306 KM). ENYAQ iV idealnie nadaje się do codziennego użytku, ponieważ zapewnia ponad 520 km zasięg. Do tej pory Skoda wyprodukowała około 1100 sztuk Enyaq iV w fabryce w Mladá Boleslav.
Skoda Karoq Sportline.
Foto: moto.rp.pl
SUV-y Skody są budowane w dwóch czeskich fabrykach. Kamiq, Enyaq iV i Karoq powstają w Mladá Boleslav. Z kolei Kodiaq i również Karoq są produkowane w Kvasinach. Ponadto marka produkuje SUV-y w Chinach, Rosji i Indiach, a także na Ukrainie i Słowacji. W Chinach, największym rynku marki na świecie, Skoda oferuje również wersje przeznaczone wyłącznie na ten rynek: Kamiq GT i Kodiaq GT. Chiny są jedynym rynkiem, na którym obecne portfolio modeli Skody obejmuje aż pięć SUV-ów. W tym miesiącu w Indiach odbędzie się światowa premiera Skody Kushaq. Jest to pierwszy model produkcyjny marki oparty na platformie MQB-A0-IN, czyli wariancie platformy MQB specjalnie przystosowanym do potrzeb lokalnego rynku. Kushaq jest pierwszym spośród kilku kompaktowych modeli realizowanych w ramach projektu India 2.0 i wyznacza początek nowej ery dla indyjskiego rynku marki. Oficjalna premiera nowego modelu planowana jest na 18 marca 2021 r.
CZYTAJ TAKŻE: Thomas Schäfer, prezes Skoda Auto: Wyjdziemy z kryzysu z zyskiem
Skoda Enyaq iV.
Foto: moto.rp.pl