J.D. Power przyznał Tesli w tegorocznym raporcie najgorszą ocenę ze wszystkich uwzględnionych marek. Wykryto, że średnio w 100 pojazdach w ciągu 90 dni od zakupu zidentyfikowano 250 problemów związanych z jakością. Tesla otrzymała wynik określający jakość równy 250 punktów. Średnia w tegorocznym raporcie jakości wynosi 166. Ranking jeszcze raz wskazał na ogromne problemy jakościowe Tesli, o których niedawno pisaliśmy.
CZYTAJ TAKŻE: Kolejny problem Tesli. Katastrofalna jakość Modelu Y
Tesla jednak nie została oficjalnie sklasyfikowana prze J.D. Power. Powodem jest fakt, że w przeciwieństwie do wszystkich innych producentów samochodów na rynku amerykańskim Tesla nie pozwala brać udziału w takim badaniu. Amerykańska firma zajmująca się analizą danych i wywiadem konsumenckim poradziła sobie z tym i przebadała 1250 Tesli, głównie Modelu 3 w 35 stanach, w których obowiązują inne przepisy uniemożliwiające Tesli blokowania tego typu działań. J.D. Power przeprowadza badanie jakości co roku od 34 lat. W tym roku bazuje on na 87 282 odpowiedziach właścicieli samochodów z roku modelowego 2020.
Tesla Model 3.
Miejsca od 21 do 28: