Wyznaczono nową trasę S5

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała informację o wstępnym etapie przygotowania inwestycji pod drogę S5 z Ostródy do Nowych Marz. Dzięki temu projektanci będą mieli możliwość wyznaczenia możliwych wariantów przebiegu drogi.

Publikacja: 13.10.2020 09:38

Wyznaczono nową trasę S5

Foto: moto.rp.pl

Studium korytarzowe to przejście od pomysłu do pierwszych prac przygotowawczych. Stanowi podstawowy dokument projektowy przestawiający nową drogową inwestycję. Służy przede wszystkim ocenie zasadności budowy danego odcinka i jest kluczowy dla decyzji o dalszych pracach projektowo-budowlanych. – Po uzyskaniu akceptacji dla konkretnego korytarza lub wersji powstałej z kilku z nich, oraz zapewnieniu finansowania, będziemy mogli ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji i kontynuować nasze prace. Później kolejne etapy przygotowania inwestycji i realizacji – poinformował Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Chińczycy znów chcą nam budować drogi

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wyjaśniła, że droga S5 na odcinku od Ostródy do Nowych Marz, wypełni lukę pomiędzy realizowanymi ciągami S16 (Olsztyn-Ełk) oraz S5 na odcinku Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław. Nowo zaproponowany fragment S5 jest również ważną drogą z punktu widzenia lokalnych społeczności oraz nowego połączenia Warmii i Mazur z Bydgoszczą, Toruniem czy istniejącą drogą S5 w kierunku Poznania.

""

moto.rp.pl

Do tej pory drogowcy wyznaczyli cztery korytarze dla odcinka od Ostródy do Nowych Marz. Pierwszy przechodzi przez powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, grudziądzki, brodnicki, wąbrzeski, chełmiński, a jego długość to 89,9 km. Przewiduje się na nim budowę siedmiu węzłów, a szacowany koszt inwestycji to ok. 5,1 mld złotych. Drugi wariant – korytarz 2 – obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, brodnicki, grudziądzki. Jego długość to 90,9 km. W tym przypadku również przewiduje budowę siedmiu węzłów. Szacowany całkowity koszt inwestycji to ok. 5,2 mld złotych.

CZYTAJ TAKŻE: Potaniała budowa dróg. GDDKiA zaskoczona

Trzecia opcja – korytarz 3 – przechodzi przez powiaty ostródzki, iławski, grudziądzki, miasto Grudziądz. Jego długość to 86,9 km. Przewiduje się na nim budowę dziewięciu węzłów, a szacowany koszt inwestycji to ok. 6 mld złotych. Czwarty korytarz obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, grudziądzki, świecki. Jest to zarówno najdłuższy wariant (102,2 km), który zakłada budowę dziewięciu węzłów, jak też jego koszt jest najwyższy. Oszacowano go na ok. 7,2 mld złotych. Dla korytarza 4, wyznaczono również alternatywne zakończenie w węźle Warlubie.

Studium korytarzowe to przejście od pomysłu do pierwszych prac przygotowawczych. Stanowi podstawowy dokument projektowy przestawiający nową drogową inwestycję. Służy przede wszystkim ocenie zasadności budowy danego odcinka i jest kluczowy dla decyzji o dalszych pracach projektowo-budowlanych. – Po uzyskaniu akceptacji dla konkretnego korytarza lub wersji powstałej z kilku z nich, oraz zapewnieniu finansowania, będziemy mogli ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji i kontynuować nasze prace. Później kolejne etapy przygotowania inwestycji i realizacji – poinformował Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Tu i Teraz
BMW zmienia nazwy swoich modeli. Większy rozdział pomiędzy elektrykiem a benzyną
Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości na popularnej drodze na Śląsku
Tu i Teraz
Polacy sobie nie żałują: nowe auta sprzedają się lepiej niż paliwa, leki i kosmetyki
Tu i Teraz
Ponad 150 proc. wzrosną ceny za badanie techniczne samochodu
Tu i Teraz
U brzegu Namibii odkryto największe na świecie złoże ropy naftowej