Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała informację o wstępnym etapie przygotowania inwestycji pod drogę S5 z Ostródy do Nowych Marz. Dzięki temu projektanci będą mieli możliwość wyznaczenia możliwych wariantów przebiegu drogi.

Studium korytarzowe to przejście od pomysłu do pierwszych prac przygotowawczych. Stanowi podstawowy dokument projektowy przestawiający nową drogową inwestycję. Służy przede wszystkim ocenie zasadności budowy danego odcinka i jest kluczowy dla decyzji o dalszych pracach projektowo-budowlanych. – Po uzyskaniu akceptacji dla konkretnego korytarza lub wersji powstałej z kilku z nich, oraz zapewnieniu finansowania, będziemy mogli ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji i kontynuować nasze prace. Później kolejne etapy przygotowania inwestycji i realizacji – poinformował Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Chińczycy znów chcą nam budować drogi

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wyjaśniła, że droga S5 na odcinku od Ostródy do Nowych Marz, wypełni lukę pomiędzy realizowanymi ciągami S16 (Olsztyn-Ełk) oraz S5 na odcinku Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław. Nowo zaproponowany fragment S5 jest również ważną drogą z punktu widzenia lokalnych społeczności oraz nowego połączenia Warmii i Mazur z Bydgoszczą, Toruniem czy istniejącą drogą S5 w kierunku Poznania.

Do tej pory drogowcy wyznaczyli cztery korytarze dla odcinka od Ostródy do Nowych Marz. Pierwszy przechodzi przez powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, grudziądzki, brodnicki, wąbrzeski, chełmiński, a jego długość to 89,9 km. Przewiduje się na nim budowę siedmiu węzłów, a szacowany koszt inwestycji to ok. 5,1 mld złotych. Drugi wariant – korytarz 2 – obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, brodnicki, grudziądzki. Jego długość to 90,9 km. W tym przypadku również przewiduje budowę siedmiu węzłów. Szacowany całkowity koszt inwestycji to ok. 5,2 mld złotych.

CZYTAJ TAKŻE: Potaniała budowa dróg. GDDKiA zaskoczona

Trzecia opcja – korytarz 3 – przechodzi przez powiaty ostródzki, iławski, grudziądzki, miasto Grudziądz. Jego długość to 86,9 km. Przewiduje się na nim budowę dziewięciu węzłów, a szacowany koszt inwestycji to ok. 6 mld złotych. Czwarty korytarz obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, grudziądzki, świecki. Jest to zarówno najdłuższy wariant (102,2 km), który zakłada budowę dziewięciu węzłów, jak też jego koszt jest najwyższy. Oszacowano go na ok. 7,2 mld złotych. Dla korytarza 4, wyznaczono również alternatywne zakończenie w węźle Warlubie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Coraz częściej sprawdzamy punkty karne online

Polacy coraz częściej sprawdzają w internecie liczbę swoich punktów karnych. Jak poinformowało ministerstwo cyfryzacji ...

Dokąd trafiają używane diesle z Niemiec?

Starych, używany aut z silnikami diesla za naszą zachodnią granicą nikt nie chce. Sprawdzamy, ...

Pomysł z Wrocławia – przednia szyba samochodu jak ekran w kinie

W przyszłości przednia szyba samochodu może być jak ekran w kinie. Na niej wyświetlane ...

Porsche Macan: Komfort w sportowym wydaniu

Ten SUV Porsche ma nie tylko sportowe geny. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i wielu innym ...

DS7 Crossback: Zasługuje na uznanie

Rynek SUVów jest coraz bardziej obfity. Dotyczy to zarówno tradycyjnych pojazdów, jak i tych ...

Ford zadba, byś nie rozpychał się w łóżku

Asystent pasa ruchu w twojej sypialni? Tak, technologia wykorzystywana w motoryzacji może okazać się ...