Z powodu trwającego kryzysu wywołanego pandemią COVID-19 Fiat Chrysler Automobiles i Grupa PSA postanowiły zrewidować warunki fuzji. Najważniejsze z nich, to zmniejszenie dywidendy dla akcjonariuszy FCA i powstrzymanie się przez PSA od sprzedaży udziałów w Faurecii.

To dobra wiadomość dla 5 spółek Faurecii w Polsce — Faurecia Automotive SA w Grójcu, zakładów w Wałbrzychu, Legnicy i Gorzowie oraz centrum badawczo rozwojowego w Grójcu, bo nie dojdzie tam do zmiany właściciela, który ( jeśli wszystko pójdzie zgonie z planem) już na początku przyszłego roku stanie się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Grupa PSA ma 46 proc. udziałów w Faurecii, której kapitalizacja rynkowa na giełdzie paryskiej wyniosła w ostatni poniedziałek, 5,9 mld euro. Faurecia jest na 8. miejscu w światowym rankingu największych dostawców komponentów motoryzacyjnych. W 2019 roku wartość jej sprzedaży sięgnęła 19,9 mld euro.

CZYTAJ TAKŻE: PSA Group: To co,że kryzys? My mamy zysk

Natomiast FCA obniży specjalną dywidendę, jaką obiecała swoim akcjonariuszom i teraz wyniesie ona nie 5,5 mld euro, a 2,9 mld. Nie zmieni się natomiast nazwa firmy po połączeniu — Stellantis. Zdaniem prezesa Grupy PSA, Carlosa Tavaresa teraz i PSA i FCA pewnie zbliżają się do fuzji. Negocjacje mają się zakończyć w ostatnim kwartale tego roku, a fuzja zostanie zamknięta w I kwartale 2021. Dzięki tym decyzjom Stellantis , już na początku, będzie miał większy zapas gotówki sięgający 2,6 mld euro i zależnie od warunków rynkowych będą w stanie wypłacić dodatkowo pół miliarda euro jeszcze przed połączeniem, czyli w tym roku, bądź nawet miliard euro po fuzji.

— Dzisiejsza informacja jaką przekazaliśmy na rynek, to silny sygnał naszej wspólnej determinacji, aby Stellantis miał wszystkie niezbędne środki do stworzenia wyjątkowej wartości dodanej — powiedział Mike Manley, prezes FCA cytowany w komunikacie prasowym. Jak wyliczyli wspólnie Manley i Tavares fuzja przyniesie korzyści w wysokości 5 mld euro rocznie. To więcej, niż wcześniej szacowane 3,7 mld euro.

CZYTAJ TAKŻE: FCA: Wielkie zmiany w Tychach, ale nie tylko

Zmiany w warunkach przeprowadzanej fuzji mają na celu wzmocnienie sytuacji finansowej FCA i Grupy PSA. Ułatwią one również wszystkie procesu, jakie do tego połączenia mają doprowadzić. Wcześniej obydwie firmy zrezygnowały z wypłaty dywidendy z zysku za rok 2019, co oszczędziło i PSA i FCA po 1,1 mld euro.

Michael Manley, prezes FCA.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lexus LC: Zmodernizowany technicznie

Coupe Lexusa zostało zmodernizowane. LC nie zmieni wyglądu, ale otrzymał sporo poprawek od strony ...

Ciężarówki z pantografem na e-autostradzie

Niemcy wydłużają testowy odcinek autostrady A5 w pobliżu Frankfurtu przeznaczony dla elektrycznych ciężarówek. Dodatkowe ...

Przez koronawirusa taniej na płatnym odcinku autostrady A4

Bez sięgania po gotówkę pojedziemy koncesyjnym odcinkiem autostrady ze zniżką. Co najmniej do końca ...

Nowy model Kii bez gwiazdek w teście zderzeniowym

Samochód samochodowi nie równy. Takie stwierdzenie, choć może wydawać się nierealne, w obecnych czasach, ...

Alfa Romeo Stelvio vs. Volvo XC60: Finezja kontra pragmatyzm

SUV-y to pożądane modele pośród aut premium. XC60 jest najpopularniejszym samochodem w swoim segmencie ...

Nie uciekniemy z letnich korków

Rozkopane drogi i poślizg w budowie krajowego systemu zarządzania ruchem - nie będzie łatwo ...