Nissan przenosi asystenta pasa ruchu na pole golfowe. To sprawi, że trafienie do dołka będzie dziecinni proste, ponieważ piłka zawsze dolatuje do celu.

Chcesz zagrać po mistrzowsku w golfa? Zagraj piłeczką Nissana. Dzięki autonomicznej piłce golfowej japoński producent pokazuje, że czujniki i elementy z systemów wspomagania pojazdu mogą być również stosowane w innych obszarach. W przypadku gry w golfa piłeczka wyposażona w odpowiednie sensory nawet po najgorszym uderzeniu znajdzie się w dołku.

Nissan promuje w ten sposób nową generację systemu Pro Pilo II, który zadebiutuje jesienią na rynku japońskim w modelu Skyline. To pierwsza na świecie technologia wspomagania kierowcy, która umożliwia jazdę autostradą bez trzymania kierownicy. Nowy system, ma umożliwić jazdę odcinkiem autostrady – od wjazdu do zjazdu i wykorzystuje pokładową nawigację do sterowania samochodem zgodnie z ustaloną trasą na drogach ekspresowych i autostradach. Po raz pierwszy system umożliwia także jazdę bez trzymania kierownicy, o ile kierowca nie zamierza zmieniać pasa ruchu. Aby skorzystać z tej funkcji, kierowca musi najpierw określić w systemie nawigacji miejsce docelowe i zaprogramować trasę podróży. Gdy samochód znajdzie się na autostradzie, sterowanie przejmuje system.

Sama piłka golfowa jest zaawansowana technologicznie i działa dokładnie tak jak wbudowany w samochodzie system. Nieważne jak uderzona zawsze trafi do odpowiedniego dołka.

ZOBACZ TAKŻE: Nissan e-NV200: Elektryczny lider w Europie

System Pro Pilot II zadebiutuje w nowym Nissanie Skyline i będzie początkowo dostępny wyłącznie w Japonii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz pojeździć? Nie ma sprawy! Salony kuszą klientów

Jazda testowa staje się często ostatnim testem przed podjęciem decyzji o kupnie auta. Dostrzegają ...

3 miliony aut z poznańskich zakładów Volkswagena

22 lutego z linii produkcyjnej Volkswagena w Poznaniu zjechał 3 milionowy samochód w historii ...

Na minuty po towar lub duże zakupy

W samej Warszawie jeździ już ponad 1000 samochodów na minuty. Ale auta osobowe mają ...

Lepsza laurka od klepsydry

Świadomy kierowca jeździ bezpieczniej, bardziej ekologicznie i taniej. Chociaż według wstępnych danych policji w ...

Volkswagen dopłaci 2400 euro do naprawy starego diesla

Volkswagen zgodził się zapłacić za większą część kosztów modernizacji starszych aut z silnikami wysokoprężnymi. ...

Mazda 2: Poprawki, które wyszły na dobre

Najmniejszy model Mazdy póki co uniknął kasacji i prezentuje się z kilkoma innowacjami mającymi ...