Volkswagen pokaże na salonie samochodowym w Frankfurcie IAA 2019 pierwszy model rodziny ID. Kompaktowy samochód elektryczny być może będzie nosić nazwę ID.3. Oficjalnie VW chce ogłosić oznaczenie modelu w maju 2019 roku, kiedy zacznie przyjmować zamówienia.

W 2016 roku Volkswagen podczas Salonu Samochodowego w Paryżu po raz pierwszy zaprezentował model ID. Czterodrzwiowy, o długości 4,10 metra, zbudowany na platformie MEB (Modular Electrical Building), napędzany przez zabudowany z tyłu elektryczny silnik o mocy 140 kW. Zasięg tego modelu miał wynosić około 600 kilometrów.

Koncepcyjny VW ID został zaprezentowany po raz pierwszy w 2016 roku.

Trzy lata później ID jest gotowy do rynkowego startu. Neo – tak brzmi nieoficjalna nazwa tego modelu – został skonstruowany kompletnie od zera. Już niebawem, od maja można będzie zamawiać wersję „First Edition“. Właśnie wtedy Volkswagen chce oficjalnie ogłosić jego ostateczną, rynkową nazwę. Rejestracje w niemieckim rejestrze patentowym sugerują, że ID Neo będzie prawdopodobnie nazywany ID.3. Tylko 12-woltowa bateria, różne zawiasy i klamki były wykorzystane wcześniej w konstrukcjach Volkswagena. Cała reszta jest nowa. Dla marki jest to pierwszy elektryczny pojazd skonstruowany od nowa, dotychczasowe modele e-Golf czy e-Up to zelektryfikowane wersje tradycyjnych, spalinowych aut.

Do 2030 roku grupa VW chce wprowadzić na rynek 70 nowych modeli z napędem elektrycznym. W pierwszym pełnym roku produkcji (2020 rok) VW chce sprzedać 100 000 sztuk ID.Neo. Oczekuje się, że 30 000 egzemplarzy „First Edition“ znajdzie nabywców do momentu debiutu na IAA we wrześniu 2019 r.

VW ID Neo.

Przy tak dużym wolumenie sprzedaży Volkswagen dla obniżenia kosztów skonstruował nową, przeznaczoną tylko dla aut elektrycznych platformę MEB. Firma z Wolfsburga zainwestowała w nią sześć miliardów euro. Podobnie jak w przypadku konwencjonalnej platformy napędowej MQB, na platformie MEB będzie powstawać wiele różnych modeli innych marek z grupy Volkswagena. Obok ID budowany będzie na jej bazie również kompaktowy crossover elektryczny Audi Q4 E-Tron, Seat El Born i jego odpowiednik u Skody, który już powstaje w Czechach.

Audi Q4 E-Tron.

Seryjny ID ma mieć 4,25 metra długości a rozstaw osi wynosi około 2,70 metra. Co ciekawe, auto ma być dość wysokie, bliższe Golfowi Sportsvanowi (1,61 metra) niż tradycyjnemu Golfowi (1,46 metra). Powodem jest wysoka, mierząca 14 cm bateria umieszczona w podłodze samochodu. Z drugiej strony ilość miejsca w modelach zbudowanych na platformie MEB powinna być większa niż w obecnych, analogicznych autach z klasycznym napędem. Wał napędowy jest zbędny, a silnik elektryczny jest przymocowany do ramy pomocniczej na tylnej osi. Rozkład masy jest idealny – 50:50. W ofercie pojawi się również opcja z napędem na wszystkie koła – drugi silnik elektryczny zostanie wtedy zamontowany na przedniej osi.

Zamaskowane prototypy VW ID Neo.

Podstawowa wersja napędowa będzie miała moc 125 kW i akumulator o pojemności 48 kWh. Z czasem pewnie pojawią się również mocniejsze warianty. Tylna oś może wytrzymać moc do 150 kW, z przodu może mieć dodatkowo do 75 kW – ale to już nie w modelu Neo. Podstawowy model ID.3 z momentem obrotowym ponad 300 Nm będzie przyspieszać do setki w czasie poniżej ośmiu sekund i osiągać prędkość maksymalną około 160-180 km/h. Zasięg, w zależności od pojemności akumulatora i liczby silników elektrycznych, powinien on wynosić od 330 do 500 kilometrów. 80 procent baterii ładowane z normalnego gniazdka ma trwać do sześciu godzin. W szybkiej ładowarce do 125 kW to samo zajmuje tylko kilka minut.

Zamaskowany prototyp VW ID Neo.

Volkswagen poważnie podchodzi do elektromobilności. Grupa zaprzestanie sprzedaży modeli z silnikiem spalinowym w 2040 roku. Ze statystyk wynika, że 80 procent osób jeździ na co dzień nie więcej niż 60 kilometrów. ID ma być cichą i bardziej przyjazną dla środowiska formą poruszania się.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Volkswagen Passat: Niby niewiele, a jednak…

Volkswagen zmodernizował Passata. Z wyglądu wiele się nie zmienia, jednak technicznie pojawi się dużo ...

Automatyczny pobór opłat na bramkach A1 ma zostać rozszerzony.

Spółka GTC, koncesjonariusz płatnego odcinka A1 obiecuje od 01 lipca pokonanie autostradowych bramek bez ...

Lepsza laurka od klepsydry

Świadomy kierowca jeździ bezpieczniej, bardziej ekologicznie i taniej. Chociaż według wstępnych danych policji w ...

Porsche 911 GT3: Tak buduje się sportowe samochody

Nowe Porsche 911 GT3. Takie motoryzacyjne narodziny można porównać do zaćmienia słońca. Jedna i ...

Alfa Romeo Stelvio vs. Volvo XC60: Finezja kontra pragmatyzm

SUV-y to pożądane modele pośród aut premium. XC60 jest najpopularniejszym samochodem w swoim segmencie ...

Katar sienny, alergie i wirusy w Fordzie niestraszne

Ford chce pomóc osobom cierpiącym na katar sienny i inne alergie, a nawet ograniczyć ...