Tytuł „Engine of the Year 2018” wygrywa…

3,9 litrowy silnik biturbo z Ferrari 488 GTB również w tym roku wygrał tytuł „Engine of the Year”. W latach 2016 i 2017 również zajął pierwsze miejsce.

Publikacja: 09.06.2018 03:49

Tytuł „Engine of the Year 2018” wygrywa…

Foto: moto.rp.pl

Na drugiej pozycji uplasował się trzy litrowy, benzynowy, turbodoładowany silnik Porsche. Ostatnie miejsce na podium przypadło również Ferrari. Doceniono jednostkę V12 o pojemności 6,5 litra z Ferrari 812 Superfast.

""

Tak wygląda sinik roku 2018 z Ferrari 488 GTB.

Foto: moto.rp.pl

Za najlepsze nowe silniki jury uznało jednostkę Ferrari 6,5 litra V12, silnik BMW 4,4 litra V8 z BMW M5 i trzylitrowy, sześciocylindrowy motor twinturbo Mercedesa. W kategorii silników pomiędzy 1,8 a 2,0 litra pojemności wygrały również silniki ze sportowych modeli. Pierwsze miejsce zajął 2.0 litrowy silnik Porsche 718 Boxter/Cayman. Na drugim miejscu uplasował się model A45 AMG, na trzecim jednostka napędowa 2,0 l Turbo Hondy Civic Type R. W grupie Downsizing, czyi litr i poniżej wygrał 3 cylindrowy silnik Volkswagena przed jednostką napędową Forda.

ZOBACZ TAKŻE: Padł rekord sprzedaży najdroższego samochodu na świecie. To Ferrari

Coroczne nagrody Engine of the Year są przeznawane przez 68 dziennikarzy z 32 państw. Mamy wśród jury również polskiego reprezentanta, którym jest Szczepan Mroczek prowadzący obecnie program Auto Świat Go!.

Na drugiej pozycji uplasował się trzy litrowy, benzynowy, turbodoładowany silnik Porsche. Ostatnie miejsce na podium przypadło również Ferrari. Doceniono jednostkę V12 o pojemności 6,5 litra z Ferrari 812 Superfast.

Za najlepsze nowe silniki jury uznało jednostkę Ferrari 6,5 litra V12, silnik BMW 4,4 litra V8 z BMW M5 i trzylitrowy, sześciocylindrowy motor twinturbo Mercedesa. W kategorii silników pomiędzy 1,8 a 2,0 litra pojemności wygrały również silniki ze sportowych modeli. Pierwsze miejsce zajął 2.0 litrowy silnik Porsche 718 Boxter/Cayman. Na drugim miejscu uplasował się model A45 AMG, na trzecim jednostka napędowa 2,0 l Turbo Hondy Civic Type R. W grupie Downsizing, czyi litr i poniżej wygrał 3 cylindrowy silnik Volkswagena przed jednostką napędową Forda.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.