Wydarzenie na rynku alkoholi: włoski bitter przejmuje koniak

Włoska grupa Campari przejmuje francuską Courvoisier. Będzie szóstym właścicielem francuskiego producenta koniaku w ostatnich 60 latach.

Publikacja: 07.05.2024 20:53

Campari przejmuje francuską Courvoisier

Campari przejmuje francuską Courvoisier

Foto: Adobe Stock

Grupa alkoholi Campari z siedzibą w Mediolanie kupiła 2 maja za 1,08 mld euro markę z gminy Cognac w departamencie Charente, znaną ale mało rozwiniętą. To największa transakcja w jej historii. Dla grupy Courvoisier założonej w 1828 r. w Jarnac jest szóstą zmianą właściciela w ostatnich 60 latach. Dotąd należała do amerykańskiej grupy alkoholi Beam Suntory — pisze AFP.

Czytaj więcej

Mediolan stanie się nazwą zastrzeżoną. Włosi podjęli decyzję

Rozmowy o sprzedaży i kupnie zaczęły się w grudniu, w warunkach malejącego eksportu koniaku. Włosi doszli w lutym do porozumienia z Amerykanami o warunkach przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Beam Holding France, która była właścicielem koniaku segmentu premium. Kupujący dołoży dotychczasowemu właścicielowi maksimum 112 mln euro w 2029 r. zależnie od wyników sprzedaży Courvoisiera w 2028 r. — ustalono.

Campari chce mocniej wejść na rynek we Francji

Transakcja pozwoli włoskiej grupie zwiększyć moce produkcyjne i butelkowanie Campari we Francji, także zwiększyć obecność tej grupy w Stanach Zjednoczonych. Grupa z Mediolanu kontynuuje tym samym ekspansję we Francji, po przejęciu w 2016 r. producenta likierów Grand Marnier, co zapewniło jego kapitalizację rynkową na poziomie 684 mln euro. Rok później Włosi zostali właścicielami koniaku Bisquit Dubouché, w 2019 r. rumów Trois Rivieres i La Mauny, w 2020 r. Champagne Lallier i w 2022 r. aromatyzowanego likieru Picon.

Czytaj więcej

Producent wódek wrócił z rosyjskich rąk do polskich

Campari zaczęła robić zakupy w 1995 r., stała się już grupą międzynarodową, jest obecna w 190 krajach i dysponuje 48 markami aperitifów, wermutów, win musujących, likierów, szampana, wódek, tequili, ginu, mezcala, rumów, koniaków. Grupa potrzebowała jednak znanej marki koniaku, a na rynku zostały tylko Camus i Courvoisier. Kupiona teraz jest popularna na świecie, ale wyraźnie wymaga rozwinięcia infrastruktury — mówi jeden z jej konkurentów. A suma 1,2 mld euro nie jest tak duża, bo jeśli rozwinie się działalność, to sprzedaż tego trunku z Charente dosłownie eksploduje.

Grupa alkoholi Campari z siedzibą w Mediolanie kupiła 2 maja za 1,08 mld euro markę z gminy Cognac w departamencie Charente, znaną ale mało rozwiniętą. To największa transakcja w jej historii. Dla grupy Courvoisier założonej w 1828 r. w Jarnac jest szóstą zmianą właściciela w ostatnich 60 latach. Dotąd należała do amerykańskiej grupy alkoholi Beam Suntory — pisze AFP.

Rozmowy o sprzedaży i kupnie zaczęły się w grudniu, w warunkach malejącego eksportu koniaku. Włosi doszli w lutym do porozumienia z Amerykanami o warunkach przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Beam Holding France, która była właścicielem koniaku segmentu premium. Kupujący dołoży dotychczasowemu właścicielowi maksimum 112 mln euro w 2029 r. zależnie od wyników sprzedaży Courvoisiera w 2028 r. — ustalono.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Klimat a nowe podejście do upraw
Przemysł spożywczy
Piwo Osama Bin Lager hitem. Nie tylko w sieci
Przemysł spożywczy
Nutella z nowym składem. Ferrero celuje w konsumentów na roślinnej diecie
Przemysł spożywczy
Nestlé wypuszcza linię mrożonek dla osób przyjmujących Ozempic
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Przemysł spożywczy
Upadek kubańskiego cukru. Kuba musi importować swój flagowy produkt
Przemysł spożywczy
Prezes polskiego giganta: Paczkę DecoMorreno można dziś traktować jak lokatę. To absurd