W USA listy i paczki będą wkrótce transportowane przez autonomiczne ciężarówki. Państwowa firma United States Postal Service podpisała umowę z start-upem TuSimple na dwutygodniowe testy samojezdnych ciągnikach siodłowych.
ZOBACZ TAKŻE: Daimler depcze po piętach Tesli. Nowe, elektryczne ciężarówki
Przez 14 dni na trasie między Phoenix w Arizonie i Dallas w Teksasie autonomiczne ciężarówki mają pokonać 10 tys. mil (16 tys. kilometrów). Auta będą jeździć między tymi dwoma centrami dystrybucyjnymi zarówno w dzień, jak i w nocy. Żeby monitorować jazdę i interweniować w sytuacjach awaryjnych na pokładzie zawsze będą dwie osoby – kierowca i inżynier. Każda podróż na trasie 1000 mil (1610 km) powinna trwać 22 godziny, średnia prędkość samochodów ciężarowych wynosi nieco ponad 73 km/h. Takie duże odległości, w połączeniu z krótkim czasem załadunku i rozładunku, są optymalne do autonomicznego prowadzenia pojazdów użytkowych. Tutaj można w pełni wykorzystać zalety tego rozwiązania.