Model Y będzie średniej wielkości SUV-em opartym na modelu Tesla 3. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na rok 2021. Pierwsze prototypy jeżdżą już po Kalifornii. Partnerem Tesli w produkcji baterii jest japońska grupa Panasonic. Już teraz Japończycy oczekują, że przy rozpoczęciu produkcji modelu Y baterii będzie za mało. Między Panasonikiem a Teslą występują napięcia – Panasonic ogłosił niedawno, że przestanie inwestować w dalszy rozwój Tesli Gigafactory 1 w Nevadzie. Tam właśnie produkowane są baterie do Tesli. Firma Muska nie była entuzjastycznie nastawiona do tej decyzji, ale postanowiła intensywniej wykorzystywać istniejące możliwości produkcji. Wydaje się jednak, że zamrożenie inwestycji przez Panasonica zagraża możliwemu wzrostowi produkcji baterii.
Mały SUV – Tesla Model Y – będzie bazować na Modelu 3 i pojawi się w 2021 roku.
Szef Panasonica Kazuhiro Tsuga powiedział niedawno w serwisie informacyjnym Bloomberg, że musi porozmawiać z Teslą, ponieważ produkcja baterii dla nadchodzącego modelu Y nie została zabezpieczona. Ponadto Tesla nie ogłosiła jeszcze, kto przejmie produkcję baterii do modelu 3, który zostanie wyprodukowany w Gigafactory 3 w Szanghaju.
Gigafactory 3 w Szanghaju.
Tesla musi do końca 2019 roku. zapewnić sobie wystarczającą ilości baterii do budowy Modelu 3 w Chinach i do nowego Modelu Y, który pojawi się w 2021 roku. Te potrzeby nie pokrywają się z obecną, spowolnioną produkcją baterii w Gigafactory 1.