Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta używane w Polsce

42 dni na sprzedaż auta. Najszybciej nowego właściciela znajdzie używany Fiat Seicento, a najdłużej sprzedawać będziesz Volkswagena Craftera.

Publikacja: 19.11.2019 08:02

Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta używane w Polsce

Foto: moto.rp.pl

Z analizy AAA AUTO wynika, że w 2019 roku właściciele sprzedający swoje auta czekali na kupca średnio 42 dni. W tym okresie nowego posiadacza znajdowały znane modele, jak na przykład Volkswagen Golf, Toyota Avensis czy Fiat 500. Natomiast szybciej, w ciągu około 30 dni, nowego właściciela znajdowały m.in. Peugeot 206, Renault Thalia, Seat Cordoba i Fiat Punto. Z kolei najdłużej, 60 dni i więcej, oczekiwały na sprzedaż używane Suzuki Vitara, BMW 6, Porsche Cayenne czy Mercedes S. Analiza została przeprowadzona na podstawie Barometru AAA AUTO, w oparciu o dane dotyczące sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.

""

Fiat-Seicento.

Foto: moto.rp.pl

Rekordzistami są używane Fiaty Seicento, które sprzedawały się najszybciej, tj. średnio w ciągu 20 dni oraz Volkswageny Crafter, które z kolei sprzedawały się najdłużej ze wszystkich oferowanych aut – aż 71 dni.

""

Volkswagen Crafter.

Foto: moto.rp.pl

Ile dni potrzeba średnio na sprzedaż konkretnego modelu auta:

30 – 35 dni
Peugeot 206, Fiat Punto, Fiat Panda, Toyota Yaris, Hyundai ix35, Dacia Duster, Peugeot 307, Renault Clio, Opel Vectra, VW Polo.

""

Dacia Duster.

Foto: moto.rp.pl

36 – 39 dni
Skoda Fabia, Opel Corsa, Renault Scenic, Nissan Micra, Citroen C3, Seat Ibiza, Ford Fiesta, Mazda 3, Renault Megane, Renault Laguna, Peugeot 207, Opel Astra, Kia Ceed, Toyota Corolla, Kia Sportage, Hyundai i30, Audi A4, Opel Zafira, Honda Civic, Ford Focus, Toyota Auris, Opel Meriva, Ford Mondeo, Audi A3.

""

Mazda 3.

Foto: moto.rp.pl

40 – 42 dni
Nissan Qashqai, Toyota RAV 4, Volkswagen Passat, Skoda Octavia, Mazda 6, Volkswagen Touran, Toyota Avensis, Volkswagen Golf.

""

Volkswagen Passat.

Foto: moto.rp.pl

43 – 45 dni
Seat Leon, BMW serii 3, Peugeot 308, Opel Insignia, BMW serii 1, Audi A6

""

Opel Insignia.

Foto: moto.rp.pl

46 – 49 dni
Volkswagen Tiguan, BMW X3, Jeep Grand Cherokee, Volvo V60, BMW serii 5, Mercedes klasy C, Mercedes CLA, Volkswagen Transporter.

""

BMW serii 5.

Foto: moto.rp.pl

50 – 55 dni
Opel Combo, BMW X5, Audi A5, Volkswagen Touareg, Mercedes klasy E, Audi Q5, BMW X1, Citroen Jumper, Volkswagen Caddy, Mercedes Vito, Peugeot Boxer, Renault Master.

""

Porsche Boxster.

Foto: moto.rp.pl

56 – 59 dni
Fiat Ducato, Audi Q7, Mercedes Sprinter, Iveco Daily, Ford Transit Custom.

""

Audi Q7.

Foto: moto.rp.pl

60 – 65 dni
Suzuki Vitara, Porsche Cayenne, BMW serii 6, Mercedes klasy S, BMW serii 4, Land Rover Range Rover Sport, Volkswagen Multivan, Jaguar XF.

""

Jaguar XF.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Ile traci na wartości używane auto elektryczne?

66 i więcej dni
Porsche Panamera, Opel Movano, Mercedes GLE, Volkswagen Crafter.

""

Mercedes GLE.

Foto: moto.rp.pl

Z analizy AAA AUTO wynika, że w 2019 roku właściciele sprzedający swoje auta czekali na kupca średnio 42 dni. W tym okresie nowego posiadacza znajdowały znane modele, jak na przykład Volkswagen Golf, Toyota Avensis czy Fiat 500. Natomiast szybciej, w ciągu około 30 dni, nowego właściciela znajdowały m.in. Peugeot 206, Renault Thalia, Seat Cordoba i Fiat Punto. Z kolei najdłużej, 60 dni i więcej, oczekiwały na sprzedaż używane Suzuki Vitara, BMW 6, Porsche Cayenne czy Mercedes S. Analiza została przeprowadzona na podstawie Barometru AAA AUTO, w oparciu o dane dotyczące sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii