Carsmile już z tysiącem aut w sieci

Rośnie popularność internetowych salonów z samochodami. Rozwój tej formy sprzedaży przyspiesza pandemia koronawirusa. O ile na wielu rynkach za granicą kupowanie aut przez internet jest już popularne, w Polsce dopiero się rozwija. Za to coraz szybciej.

Publikacja: 01.09.2020 00:44

Carsmile już z tysiącem aut w sieci

Foto: moto.rp.pl

– Sprzedaż online, jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu, zdominuje rynek samochodowy o wiele szybciej niż pierwotnie zakładano. I tak już pozostanie nawet, gdy pandemia koronawirusa wreszcie przeminie – mówił jeszcze w maju Dariusz Balcerzyk, ekspert Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

CZYTAJ TAKŻE: Audi Online TV – bliższe poznanie auta bez wychodzenia z domu

Nie tylko importerzy samochodów czy dealerzy danej marki podejmują się sprzedaży przez internet. Robią to również z dużym powodzeniem niezależne portale. Barierę tysiąca przekroczyła właśnie liczba samochodów dostępnych na platformie Carsmile. Działający od przeszło dwóch lat serwis zawarł w sumie ponad 2500 umów wynajmu długoterminowego i leasingu samochodów. Szczególnie wysoki okazał się wzrost liczby umów zawartych w pierwszym i drugim kwartale br., gdy rynek sprzedaży nowych samochodów w Polsce przeszedł gwałtowne załamanie. W tym samym czasie sprzedaż w Carsmile rosła o kilkaset procent w stosunku rocznym i nadal zwiększa się w podobnym tempie.

""

moto.rp.pl

Firma stworzyła autorski system rekomendacji samochodów bazujący na historycznych wyborach użytkowników, wykorzystujący sztuczną inteligencję. Algorytm służący do wyliczania raty kalkuluje miesięczny koszt używania danego modelu średnio 300 tysięcy razy na dobę. – Do wyliczenia raty algorytm przyjmuje najkorzystniejszą dla danego użytkownika ofertę finansowania dostępną w danym momencie na rynku oraz najniższą cenę, po jakiej można aktualnie kupić wybraną wersję samochodu – wyjaśnia Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

CZYTAJ TAKŻE: Nadchodzi zmierzch dealerów. Auta będziemy kupować online

Firma pracuje nad dalszym usprawnieniem działania. Potrzebuje do tego systemu, który w możliwie najbardziej zautomatyzowany sposób będzie gromadzić informacje o dostępnych elementach wyposażenia poszczególnych modeli aut oraz ich specyfikacji. Powinien on aktualizować na bieżąco ceny wybranej wersji wraz z czasem oczekiwania na odbiór pojazdu. Na razie ściąganie aktualnej oferty dealerów do wewnętrznej bazy danych Carsmile, pozwalającej wyliczyć ratę wynajmu lub leasingu, jest automatyczny tylko dla niektórych dealerów. Wynika to m.in. z braku jednolitych standardów prezentacji oferty dealerskiej. – Wspólnie z dealerami pracujemy nad tym, aby dealerzy mogli sami dodawać oferty do naszego systemu stockowego. Będzie to pierwsze tak zaawansowane narzędzie na rynku – zapowiada Knitter.

– Sprzedaż online, jako tańsza i bardziej efektywna forma handlu, zdominuje rynek samochodowy o wiele szybciej niż pierwotnie zakładano. I tak już pozostanie nawet, gdy pandemia koronawirusa wreszcie przeminie – mówił jeszcze w maju Dariusz Balcerzyk, ekspert Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

CZYTAJ TAKŻE: Audi Online TV – bliższe poznanie auta bez wychodzenia z domu

Pozostało 85% artykułu
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych