fot. Suzuki

Najbardziej zaangażowani w awans do mistrzostw świata zawodnicy i przedstawiciele sztabu odebrali kluczyki do samochodów Suzuki. Nagrodę dla koszykarskiej reprezentacji Polski jej sponsor, Suzuki Motor Poland i Polski Związek Koszykówki zapowiedzieli już 25 lutego, podczas ostatniego meczu kwalifikacyjnego, w którym pokonaliśmy Holandię.

Z rąk prezesa PZKosz, Radosława Piesiewicza oraz PR menedżer Suzuki, Doroty Drelich kluczyki do samochodów odebrali zawodnicy Łukasz Koszarek, Michał Sokołowski, Adam Hrycaniuk oraz reprezentujący sztab Arkadiusz Markiewicz. – Gratuluję wspaniałej gry wszystkim zawodnikom, trenerowi oraz całemu sztabowi. Mam nadzieję, że nasi koszykarze będą również wygrywać w Chinach i awansują do 16 najlepszych drużyn tego globu, czego im serdecznie życzę. Dziękuję w imieniu Polskiego Związku Koszykówki, jak i zawodników, że firma Suzuki Motor Poland nas wspiera i jest z nami zarówno w ciężkich momentach, jak i wtedy, gdy odnosimy sukcesy – powiedział prezes PZKosz, Radosław Piesiewicz.

fot. Suzuki
fot. Suzuki

– Mam nadzieję, że to jest dopiero początek sukcesów sportowych – stwierdził Łukasz Koszarek, rozgrywający Stelmetu Enea BC, odbierając kluczyki do Suzuki Swifta.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki przez kolejny rok sponsorem reprezentacji Polski w piłce ręcznej

– Jesteśmy dumni z naszej reprezentacji. Dziękujemy za dotychczasowe osiągnięcia i liczymy na kolejne. Życzymy samych sukcesów podczas Mistrzostw Świata, będziemy trzymać za was kciuki – podsumowała Dorota Drelich.

fot. Suzuki

Reprezentacja Polski tylko raz w swojej historii występowała na Mistrzostwach Świata – w 1967 roku w Urugwaju. Wtedy drużyna prowadzona przez słynnego trenera Witolda Zagórskiego zajęła wysokie, piąte miejsce. Na Mistrzostwach Świata w 2019 roku w Chinach zagra 12 najlepszych drużyn z Europy. Aby dostać się na tę imprezę trzeba było przejść przez dwie fazy grupowe. W turnieju zagra także pięć zespołów z Afryki, siedem z obu Ameryk, siedem z Azji, a także gospodarz – Chiny. Po mistrzostwach w Hiszpanii w 2014 roku FIBA rozszerzyła turniej z 24 do 32 zespołów i wprowadziła system kwalifikacji oparty na okienkach reprezentacyjnych. W tych trwających 1,5 roku kwalifikacjach reprezentacja Polski przeszła przez dwie fazy grupowe, w tej drugiej wywalczając dwa bezcenne zwycięstwa z wyżej notowanymi rywalami – z Chorwacją oraz z Włochami. Teraz cieszy się z tego, że ponownie zagra w mistrzowskiej imprezie. W fazie grupowej biało – czerwoni zmierzą się z Chinami, Wenezuelą i Wybrzeżem Kości Słoniowej w grupie A.

Dorota Drelich, PR menadźer Suzuki Motor Poland wręcza kluczyki Michałowi Sokołowskiemu / fot. Suzuki

Suzuki mocno angażuje się we wspieranie sportu, zarówno na amatorskim, jak i najwyższym, profesjonalnym poziomie. Firma wspiera reprezentację Polski koszykarzy, reprezentację Polski w piłce ręcznej, Polską Ligę Koszykówki, Superligę, a także grającą w Lotto Ekstraklasie drużynę Korona Kielce. Za aktywny udział w rozwoju polskiego sportu Suzuki Motor Poland otrzymał wyróżnienie „Rzeczpospolita Moto Awards 2019” w kategorii „Projekt roku”.

CZYTAJ TAKŻE: „Rzeczpospolita Moto Awards 2019”: Nagrody rozdane

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nadciągające kłopoty na branżę transportową

W ciągu dekady branża transportowa istotnie się zmieni. Transformację wymuszą m.in. zmiany w prawie, ...

Z Seata do Renault. Luca de Meo nowym szefem francuskiej marki

Wielkie oczekiwania w Paryżu, żal w Wolfsburgu smutek w Martorell pod Barceloną, gdzie swoją ...

Ładowarka w Berlinie

W Niemczech sprzedaż elektryków też idzie jak po grudzie

Nawet Niemcy z wyraźną rezerwą odnoszą się do samochodów elektrycznych. Sprzedaż tego rodzaju pojazdów ...

Lexus LS 500 – Luksus na pierwszym planie

Lubicie podróżować w pierwszej klasie i niekoniecznie w niemieckim wydaniu? Odpowiedzią jest Lexus LS. ...

Kierowcy ciężarówek z pierwszeństwem do szczepień na COVID-19?

Euforia związana z pojawieniem się szczepionki na COVID-19 (i to od trzech producentów) spowodowała ...

Nowe auto dla amerykańskich listonoszy

Zwycięzca przetargu na nowe amerykańskie auto dla listonoszy powinien zostać ogłoszony już jesienią 2019 ...