Według zapowiedzi nowego szefa FCA nowa platforma ma być wykorzystywana dla wszystkich marek. Pierwszym modelem, który będzie zbudowany na platformie BEV ma być nowy, produkowany w turyńskiej fabryce Mirafiori Fiat 500. Również marki Alfa Romeo i Jeep mają w przyszłości wykorzystywać elektryczną platformę.

""

Fabryka w Melfi

moto.rp.pl

Dla rynku europejskiego, Bliskiego Wschodu i Afryki koncern zapowiada trzynaście nowych lub zmodernizowanych modeli, które mają się pojawić w latach 2019 – 2021. FCA chce skoncentrować się na rozbudowaniu technologi hybrydowej i napędach elektrycznych. Po Fiacie 500 kolejnym elektrycznym modelem ma być mały SUV Alfy Romeo. Panda ma otrzymać wersję z tzw. miękką hybrydą, a fabryka w Melfi przygotowuje się do produkcji wersji Plug-in Jeepa Renegade, który na rynku pojawi się w 2020 roku. Wszystkie te inwestycje FCA wycenia na kwotę około 5 miliardów euro.

ZOBACZ TAKŻE: Fiat panda nie wróci do Polski

""

Mike Manley – szef koncernu FCA

moto.rp.pl