Jak informuje Beata Dziekanowska, rzeczniczka Fiata w Polsce początkowo miały to być dwa dni przerwy w celu przeprowadzenia całkowitej dezynfekcji pomieszczeń tyskiego zakładu. Ostatecznie jednak zarząd FCA zdecydował o dwutygodniowej przerwie dla wszystkich swoich europejskich fabryk. W sytuacji, kiedy tyska fabryka FCA produkuje dziennie 1040 samochodów, dla polskiego FCA oznacza to utratę produkcji kilkunastu tysięcy aut.
CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Fiat 500 X: Z silnikami z Polski
Fabryka w Tychach.
W wydanym oświadczeniu FCA informuje, że taka przerwa w produkcji pozwoli na efektywną reakcję na gwałtowny spadek popytu i dostosowanie do niego podaży. A obecne wstrzymanie produkcji pozwoli na szybkie jej wznowienie, kiedy tylko rynek będzie na to gotowy. Zdaniem FCA obecna przerwa nie będzie miała wpływu na tegoroczne plany produkcji samochodów w koncernie i już poinformowała o tym swoich dostawców. O planach wstrzymania produkcji informował w ostatni piątek, 13 marca włoski producent zaawansowanych części układów hamulcowych Brembo. Włosi maja fabrykę w Polsce w Dąbrowie Górniczej.