Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów

Nowe warunki gwarancyjne dla wszystkich modeli Tesli dotyczą zespołów napędowych i baterii. Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów.

Publikacja: 02.02.2020 18:36

Tesla: Koniec z gwarancją bez limitu kilometrów

Foto: moto.rp.pl

Co ciekawe każdy z modeli Tesli ma odmienny okres gwarancyjny na baterię i zespół napędowy. I tak gwarancja dla Tesli Model S i X jest ważna przez 8 lat lub 240 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, z minimalnym 70 procentowym zachowaniem pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym (z wyjątkiem oryginalnego akumulatora o mocy 60 kWh wyprodukowanego przed 2015 r, który jest objęty okresem 8 lat lub 240 000 km).

""

Tesla Model X.

moto.rp.pl

Gwarancja dla baterii i zespołu napędowego Modelu 3 Standard lub Standard Range Plus wynosi 8 lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze (minimalny poziom 70 procent pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym). Dla Tesli Model 3 Long Range również 8 lat albo 192 000 km. Ogólna gwarancja na samochód wynosi 4 lata lub 80 000 km.

""

Tesla Model 3.

moto.rp.pl

Nowością w tych zapisach jest limit kilometrów. Wcześniej gwarancja na baterię i zespół napędowy w Teslach Model S i X był na 8 lat jednak bez limitu kilometrów. Nowe warunki gwarancji weszły w życie 29 stycznia 2020 roku i dotyczą wyłącznie nowych egzemplarzy zakupionych po tej dacie. Jak słusznie zauważa elektrowóz.pl za kilka lat przy zakupie używanej Tesli warto będzie sprawdzać, czy została zarejestrowana przed lutym 2020 roku.

""

Tesla Model S.

moto.rp.pl

Po sześciu latach produkcji BMW zdecydowało się na odwrotny względem Tesli ruch z wydłużeniem okresu gwarancyjnego. Od teraz każdy nowo sprzedany i3 w Europie jest objęty przedłużoną gwarancją na akumulator do 8 lat lub 160 000 kilometrów. Z kolei Hyundai na modele Ioniq oraz Kona z napędem elektrycznym oferuje na samochód 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Litowo-jonowy, polimerowy akumulator wysokiego napięcia objęty jest gwarancją na 8 lat lub 200 000 km (lub 160 000 km w zależności od roku produkcji). Nissan na akumulator litowo-jonowych w modelu Leaf oferuje 8 lat gwarancji lub 160 tys. km.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla szuka ludzi znających język polski

""

Nissan Leaf.

moto.rp.pl

""

Elektryczna wersja Hyundaia Ioniq.

moto.rp.pl

""

BMW i3.

moto.rp.pl

Co ciekawe każdy z modeli Tesli ma odmienny okres gwarancyjny na baterię i zespół napędowy. I tak gwarancja dla Tesli Model S i X jest ważna przez 8 lat lub 240 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, z minimalnym 70 procentowym zachowaniem pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym (z wyjątkiem oryginalnego akumulatora o mocy 60 kWh wyprodukowanego przed 2015 r, który jest objęty okresem 8 lat lub 240 000 km).

Gwarancja dla baterii i zespołu napędowego Modelu 3 Standard lub Standard Range Plus wynosi 8 lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze (minimalny poziom 70 procent pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym). Dla Tesli Model 3 Long Range również 8 lat albo 192 000 km. Ogólna gwarancja na samochód wynosi 4 lata lub 80 000 km.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie