Kolejny problem z poduszkami Takata. Akcja przywoławcza 1,4 mln aut

Uszkodzone poduszki powietrzne japońskiego producenta Takata już spowodowały największą akcję przywoławczą w historii amerykańskiej motoryzacji. Teraz pojawiły się nowe problemy.

Publikacja: 11.12.2019 10:03

Kolejny problem z poduszkami Takata. Akcja przywoławcza 1,4 mln aut

Foto: moto.rp.pl

W USA wezwanych do warsztatów zostało kolejne 1,4 miliona pojazdów z wadliwymi poduszkami Takata. Według japońskiej marki na całym świecie sprzedano 4,45 miliona aut z wadliwie działającymi poduszkami powietrznymi. Poduszki powietrzne mogą po wybuchnięciu nieprawidłowo się rozłożyć. Montowane były również dwóch niemieckich markach.

""

moto.rp.pl

I tak BMW sprawdza według własnych danych około 750 000 samochodów na całym świecie. Producent zakłada jednak, że tylko około 20 procent aut nadal jest zarejestrowanych, ponieważ błąd dotyczy modeli z lat 1997-2000 roku. Według danych centrali BMW w samych tylko Niemczech przejrzeć trzeba 210 000 samochodów. Nie wiadomo ile takich aut jest w Polsce. Problem nie jest błachy, bo według dokumentów amerykańskich służb odnotowanych jest klika wypadków z wadliwymi poduszkami. Dwa w Australii (z tego jeden śmiertelny) i jeden na Cyprze. Ponadto według władz amerykańskich problem dotyczy marek Audi, Honda, Toyota i Mitsubishi.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Akcja przywoławcza BMW. Trzeba naprawić nawet… Toyoty

Uszkodzone poduszki powietrzne japońskiej marki Takata od lat powodują problemy. Podczas wystrzału poduszki nadmiernie pompowały się i rozrzucały metalowe elementy deski rozdzielczej (śruby, mocowania, emblematy) po całym wnętrzu. W wielu wypadkach z tego powodu odnotowano liczne obrażenia oraz 29 ofiar śmiertelnych. Japończycy przyznali się do winy i w USA za błędy produkcyjne i otrzymali karę w wysokości miliarda dolarów. Awaria poduszki powietrznej doprowadziła Takatę w 2017 roku do niewypłacalności.

W USA wezwanych do warsztatów zostało kolejne 1,4 miliona pojazdów z wadliwymi poduszkami Takata. Według japońskiej marki na całym świecie sprzedano 4,45 miliona aut z wadliwie działającymi poduszkami powietrznymi. Poduszki powietrzne mogą po wybuchnięciu nieprawidłowo się rozłożyć. Montowane były również dwóch niemieckich markach.

I tak BMW sprawdza według własnych danych około 750 000 samochodów na całym świecie. Producent zakłada jednak, że tylko około 20 procent aut nadal jest zarejestrowanych, ponieważ błąd dotyczy modeli z lat 1997-2000 roku. Według danych centrali BMW w samych tylko Niemczech przejrzeć trzeba 210 000 samochodów. Nie wiadomo ile takich aut jest w Polsce. Problem nie jest błachy, bo według dokumentów amerykańskich służb odnotowanych jest klika wypadków z wadliwymi poduszkami. Dwa w Australii (z tego jeden śmiertelny) i jeden na Cyprze. Ponadto według władz amerykańskich problem dotyczy marek Audi, Honda, Toyota i Mitsubishi.

Tu i Teraz
Fiat musi usunąć włoską flagę z produkowanego w Polsce modelu
Tu i Teraz
Skoda wierzy w silnik spalinowy. Kontynuacja produkcji nawet po 2035 r.
Tu i Teraz
Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad