Reklama

Niemcy wyłożą ogromne kwoty na ekomobilność

Niemieckie władze planują od 2020 roku przez 5 lat zwiększenie o połowę dopłat dla kupujących ekologiczne pojazdy.

Publikacja: 05.11.2019 14:33

Niemcy wyłożą ogromne kwoty na ekomobilność

Foto: Federal Chancellor Dr. Angela Merkel.

Według projektu dokumentu omawianego na naradzie w poniedziałek wieczorem (4 listopada) w urzędzie kanclerskim, dopłaty do hybryd plug-in wzrosłyby z 3 tys. euro do 4500, a przy kupnie pojazdu droższego od 40 tys. euro — do 5 tys. euro — podał Reuter, który jak podaje widział ten dokument.

""

Peugeot 508 w wersji hybrydowej plug-in.

Foto: moto.rp.pl

Rząd federalny chce doprowadzić do tego, by w 2030 r. po niemieckich drogach jeździło 10 mln pojazdów elektrycznych. To najnowsza ofensywa władz mająca na celu pobudzenie sektora samochodowego, który w dziedzinie e-mobilności dał się wyprzedzić rywalom w Stanach i w Chinach.

""

Model ID.3 to początek elektrycznej inwazji Volkswagena.

Foto: moto.rp.pl

Dokument ujrzał światło dzienne w dniu wystąpienia Angeli Merkel w zakładzie Volkswagena w Zwickau, gdzie ruszyła produkcja masowego samochodu elektrycznego ID.3 w cenie ok. 30 tys. euro. — Możemy teraz powiedzieć, że Zwickau jest filarem dzisiejszego niemieckiego przemysłu samochodowego i jego przyszłości. Naszym zadaniem jako polityków jest stworzenie ram, w jakich będą pojawiać się kolejne innowacje technologiczne — powiedziała pani kanclerz.

Reklama
Reklama
""

Angela Merkel podczas rozpoczęcia produkcji Volkwagena ID.3.

Foto: moto.rp.pl

Niemiecki rząd zainwestuje do 2035 r. 3,5 mld euro w budowę stacji ładowania e-aut. Kanclerz przyznała, że Niemcy będą potrzebować do 2030 r. miliona takich stacji. BMW poinformowało, że zamierza zbudować 4 tys. stacji ładowania.

""

Domowa stacja ładowania Volkswagena.

Foto: moto.rp.pl

Pod presją władz Unii Europejskiej, która każe zmniejszyć emisje spalin o 37,5 proc. w latach 2021-30 (niezależnie od redukcji o 40 proc. w latach 2007-2021) niemieckie firmy przyspieszają plany premier e-aut.

CZYTAJ TAKŻE: Samochody elektryczne: Europa daleko w tyle

Według projektu dokumentu omawianego na naradzie w poniedziałek wieczorem (4 listopada) w urzędzie kanclerskim, dopłaty do hybryd plug-in wzrosłyby z 3 tys. euro do 4500, a przy kupnie pojazdu droższego od 40 tys. euro — do 5 tys. euro — podał Reuter, który jak podaje widział ten dokument.

Rząd federalny chce doprowadzić do tego, by w 2030 r. po niemieckich drogach jeździło 10 mln pojazdów elektrycznych. To najnowsza ofensywa władz mająca na celu pobudzenie sektora samochodowego, który w dziedzinie e-mobilności dał się wyprzedzić rywalom w Stanach i w Chinach.

Reklama
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama