Według projektu dokumentu omawianego na naradzie w poniedziałek wieczorem (4 listopada) w urzędzie kanclerskim, dopłaty do hybryd plug-in wzrosłyby z 3 tys. euro do 4500, a przy kupnie pojazdu droższego od 40 tys. euro — do 5 tys. euro — podał Reuter, który jak podaje widział ten dokument.
Peugeot 508 w wersji hybrydowej plug-in.
Rząd federalny chce doprowadzić do tego, by w 2030 r. po niemieckich drogach jeździło 10 mln pojazdów elektrycznych. To najnowsza ofensywa władz mająca na celu pobudzenie sektora samochodowego, który w dziedzinie e-mobilności dał się wyprzedzić rywalom w Stanach i w Chinach.
Model ID.3 to początek elektrycznej inwazji Volkswagena.
Dokument ujrzał światło dzienne w dniu wystąpienia Angeli Merkel w zakładzie Volkswagena w Zwickau, gdzie ruszyła produkcja masowego samochodu elektrycznego ID.3 w cenie ok. 30 tys. euro. — Możemy teraz powiedzieć, że Zwickau jest filarem dzisiejszego niemieckiego przemysłu samochodowego i jego przyszłości. Naszym zadaniem jako polityków jest stworzenie ram, w jakich będą pojawiać się kolejne innowacje technologiczne — powiedziała pani kanclerz.