Federal Chancellor Dr. Angela Merkel.

Niemieckie władze planują od 2020 roku przez 5 lat zwiększenie o połowę dopłat dla kupujących ekologiczne pojazdy.

Według projektu dokumentu omawianego na naradzie w poniedziałek wieczorem (4 listopada) w urzędzie kanclerskim, dopłaty do hybryd plug-in wzrosłyby z 3 tys. euro do 4500, a przy kupnie pojazdu droższego od 40 tys. euro — do 5 tys. euro — podał Reuter, który jak podaje widział ten dokument.

Peugeot 508 w wersji hybrydowej plug-in.

Rząd federalny chce doprowadzić do tego, by w 2030 r. po niemieckich drogach jeździło 10 mln pojazdów elektrycznych. To najnowsza ofensywa władz mająca na celu pobudzenie sektora samochodowego, który w dziedzinie e-mobilności dał się wyprzedzić rywalom w Stanach i w Chinach.

Model ID.3 to początek elektrycznej inwazji Volkswagena.

Dokument ujrzał światło dzienne w dniu wystąpienia Angeli Merkel w zakładzie Volkswagena w Zwickau, gdzie ruszyła produkcja masowego samochodu elektrycznego ID.3 w cenie ok. 30 tys. euro. — Możemy teraz powiedzieć, że Zwickau jest filarem dzisiejszego niemieckiego przemysłu samochodowego i jego przyszłości. Naszym zadaniem jako polityków jest stworzenie ram, w jakich będą pojawiać się kolejne innowacje technologiczne — powiedziała pani kanclerz.

Angela Merkel podczas rozpoczęcia produkcji Volkwagena ID.3.

Niemiecki rząd zainwestuje do 2035 r. 3,5 mld euro w budowę stacji ładowania e-aut. Kanclerz przyznała, że Niemcy będą potrzebować do 2030 r. miliona takich stacji. BMW poinformowało, że zamierza zbudować 4 tys. stacji ładowania.

Domowa stacja ładowania Volkswagena.

Pod presją władz Unii Europejskiej, która każe zmniejszyć emisje spalin o 37,5 proc. w latach 2021-30 (niezależnie od redukcji o 40 proc. w latach 2007-2021) niemieckie firmy przyspieszają plany premier e-aut.

CZYTAJ TAKŻE: Samochody elektryczne: Europa daleko w tyle

Mogą Ci się również spodobać

Nie będzie łatwo o dopłatę do elektryka

Na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych mogą liczyć samorządy i firmy, w tym również ...

KE rozpatrzy fuzję Orlenu i Lotosu dopiero na koniec czerwca

Fuzja Orlenu i Lotosu to jeden z ważniejszych tematów gospodarczych w kraju. Komisja Europejska ...

Samochodowe wakacje tylko z polisą

Po miesiącach zamknięcia w domach podróże stają się coraz bardziej kuszące. Na szczęście więcej ...

Hulajnogi i rowery bez OC. Ale warto o pomyśleć o ubezpieczeniu

Ochrona przed odpowiedzialnością za wypadki podczas jazdy na elektrycznych rowerach i hulajnogach nie jest ...

Kia i Hyundai angażują się w budowę szybkich ładowarek w Europie

Kia Motors i Hyundai Motor inwestują w firmę IONITY. To utworzona przez producentów samochodów spółka joint ...

Nowe Renault Clio: Mniejsze, a jednak większe

Jesienią 2019 roku nowa generacja Renault Clio pojawi się w salonach. Premiera odbędzie się ...