Najdroższe używane auta na rynku. Top 10 robi wrażenie i kosztuje miliony

Chętni na luksusowe i bardzo drogie samochody używane mogli wybierać w ubiegłym roku wśród 412 ofert aut, które kosztowały więcej niż 1 mln złotych. Najdroższym samochodem dostępnym na rynku wtórnym w 2023 r., było Bugatti Veyron, którego cena wynosiła 8 424 600 zł.

Publikacja: 29.04.2024 12:28

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Foto: mat. prasowe

Bugatti Veyron, które miało 12 lat i 7 miesięcy oraz przebieg 10 187 km, otwierało listę najdroższych używanych w 2023 r. Za nim uplasował się McLaren Senna za 6 954 371 zł oraz Bugatti Chiron za 3 900 000 zł. Według danych AAA Auto liczba ofert najdroższych samochodów na wtórnym rynku w Polsce w 2023 r. zwiększyła się o ponad 100 proc. wobec 2022 roku, w którym były dostępne 202 oferty aut powyżej 1 mln zł. Wówczas najwyżej wyceniane były Ferrari SF90, których dostępnych było 6 egzemplarzy, a ich mediana cen wynosiła 3 057 639 zł. Drugie miejsce zajął Lamborghini Aventador z ceną 2 355 869 zł, a trzecie – Aston Martin Vanquish, który był wystawiony za kwotę 2 291 022 zł.

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy model Bugatti będzie napędzany 16-cylindrową hybrydą o mocy 1800 KM

- W ubiegłym roku zaobserwowaliśmy bardzo duży wzrost ofert samochodów używanych, które kosztują milion i więcej złotych. To dowód na wciąż powiększające się grupy osób zamożnych, bogatych i bardzo bogatych, które mogą sobie pozwolić na zakup towarów luksusowych. Jak wynika z raportu KPMG, wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w 2022 roku wyniosła 37 mld zł i była o blisko 19 proc. większa niż w 2021 roku, a największym segmentem tego rynku były samochody premium i luksusowe, którego wartość osiągnęła prawie 25 mld zł – komentuje Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

McLaren Senna

McLaren Senna

mat. prasowe

TOP 10 najdroższych używanych samochodów w 2023 roku

AAA Auto

Według raportu KPMG, pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus w niepewnych czasach” z 2023 r., aktywa netto powyżej 1 miliona dolarów posiadało w 2021 roku ponad 100 tys. osób. To o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2021 roku ponownie przybyło osób zamożnych, bogatych oraz bardzo bogatych. Dochody powyżej 20 tys. zł brutto miesięcznie osiągnęło 320 tys. osób, a łącznie zarobili oni 220 mld zł. Z kolei, osób bogatych było blisko 83 tys. – ich łączny dochód zwiększył się do 130 mld zł. Grupa osób bardzo bogatych wzrosła natomiast o 4,8 proc. do 37 tys., a ich zarobki osiągnęły 94 mld zł. Najwięcej bardzo bogatych Polaków zamieszkuje województwa: Mazowieckie, Wielkopolskie oraz Śląskie.

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

mat. prasowe

Ferrari 550 Maranello

Ferrari 550 Maranello

mat. prasowe

Lexus LFA

Lexus LFA

mat. prasowe

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale

mat. prasowe

Lamborghini Aventador

Lamborghini Aventador

mat. prasowe

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

mat. prasowe

Rolls-Royce Dawn

Rolls-Royce Dawn

mat. prasowe

Ferrari 296 GTB

Ferrari 296 GTB

mat. prasowe

Czytaj więcej

Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h

Bugatti Veyron, które miało 12 lat i 7 miesięcy oraz przebieg 10 187 km, otwierało listę najdroższych używanych w 2023 r. Za nim uplasował się McLaren Senna za 6 954 371 zł oraz Bugatti Chiron za 3 900 000 zł. Według danych AAA Auto liczba ofert najdroższych samochodów na wtórnym rynku w Polsce w 2023 r. zwiększyła się o ponad 100 proc. wobec 2022 roku, w którym były dostępne 202 oferty aut powyżej 1 mln zł. Wówczas najwyżej wyceniane były Ferrari SF90, których dostępnych było 6 egzemplarzy, a ich mediana cen wynosiła 3 057 639 zł. Drugie miejsce zajął Lamborghini Aventador z ceną 2 355 869 zł, a trzecie – Aston Martin Vanquish, który był wystawiony za kwotę 2 291 022 zł.

Za ile jeździć
To dobry moment na kupno używanego auta. Samochody z drugiej ręki są coraz tańsze
Za ile jeździć
Ile zarabia kierowca ciężarówki? Blisko 45 proc. z nich otrzymało podwyżkę
Za ile jeździć
Kolejny problem aut elektrycznych. Jako używane mają gigantyczną utratę wartości
Za ile jeździć
Pierwsze miasto w USA zaczyna pobierać opłatą za wjazd samochodem. Tanio nie jest
Za ile jeździć
Takich rabatów Toyota jeszcze nie miała. Gigantyczny upust plus bony na paliwo