Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii

Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche w historii ma elektryczne silniki o mocy 1108 KM, przyspiesza do 100 km/h w 2,2 s. i na torze nawiązuje walkę ze słynnym modelem Rimac Nevera.

Publikacja: 26.03.2024 05:57

Elektryczne Porsche Taycan Turbo GT

Elektryczne Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Turbo GT to najmocniejszy Taycan w ofercie. Przy włączonym nowym trybie Attack rozwija 1108 KM, ale taka moc dostępna jest tylko w czasie 10-sekundowych przedziałów czasowych. Porsche twierdzi, że Attack Mode przeznaczony jest do użytku tylko na torze, ale mamy wrażenie jakby podczas tej deklaracji firma mrugnęła lekko prawym okiem.

mat. prasowe

Turbo GT przyspiesza do setki o 0,2 s szybciej niż Taycan Turbo S — do rozpędzenia się do 100 km/h potrzebuje tylko 2,2 s. Z pakietem Weissach rozpędza się do 305 km/h. Sekretem poprawionych osiągów jest osiągnięte dzięki węglikowi krzemu wyższe napięcie prądu, które trafia do nowego lżejszego o 9 kg silnika na tylnej osi. Cały Taycan jest o 68 kg lżejszy od Turbo S (z pakietem Weissach). Porsche radykalnie podeszło do odchudzania Taycana Turbo GT. Pozbyło się elektrycznego zamykania klapy bagażnika, części wygłuszenia, a nawet analogowego zegara, a włókno węglowe znalazło się w słupkach i progach. Nawet hamulce węglowo-ceramiczne i 21-calowe kute koła są lżejsze niż te w modelu Turbo S. Pakiet Weissach oznacza natomiast rezygnację z tylnych siedzeń na rzecz półki z włókna węglowego.

Czytaj więcej

Porsche Taycan po zmianach. Za prawie 1000 KM zapłacimy prawie milion zł
Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

mat. prasowe

Porsche taycan Turbo GT to najszybszy czterodrzwiowy samochód produkcyjny, który pokonał Nürburgring

GT jest najlepiej przystosowanym do jazdy po torze Taycanem w ofercie. Pokonuje okrążenie Laguna Seca w czasie 1 min 27,87 s, szybciej niż jakikolwiek inny samochód elektryczny. Porsche Taycan Turbo GT jest też najszybszym czterodrzwiowym samochodem produkcyjnym, który pokonał Nürburgring. Czas okrążenia wynoszący 7 minut i 7,55 sekundy oznacza, że nawiązał walkę z modelem Rimac Nevera (7 min i 5,28 sekund) - najszybszym produkcyjnym autem elektrycznym, które pokonało słynny tor. Cennik Porsche Taycana Turbo GT zaczyna się od 1 mln 110 tys. zł.

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

mat. prasowe

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

mat. prasowe

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

mat. prasowe

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche 911 Dakar RED58 Special: Uszanowanie, panie Sobiesławie

Czytaj więcej

Sprawdzamy ile kosztuje nowy elektryczny Porsche Macan

Turbo GT to najmocniejszy Taycan w ofercie. Przy włączonym nowym trybie Attack rozwija 1108 KM, ale taka moc dostępna jest tylko w czasie 10-sekundowych przedziałów czasowych. Porsche twierdzi, że Attack Mode przeznaczony jest do użytku tylko na torze, ale mamy wrażenie jakby podczas tej deklaracji firma mrugnęła lekko prawym okiem.

Turbo GT przyspiesza do setki o 0,2 s szybciej niż Taycan Turbo S — do rozpędzenia się do 100 km/h potrzebuje tylko 2,2 s. Z pakietem Weissach rozpędza się do 305 km/h. Sekretem poprawionych osiągów jest osiągnięte dzięki węglikowi krzemu wyższe napięcie prądu, które trafia do nowego lżejszego o 9 kg silnika na tylnej osi. Cały Taycan jest o 68 kg lżejszy od Turbo S (z pakietem Weissach). Porsche radykalnie podeszło do odchudzania Taycana Turbo GT. Pozbyło się elektrycznego zamykania klapy bagażnika, części wygłuszenia, a nawet analogowego zegara, a włókno węglowe znalazło się w słupkach i progach. Nawet hamulce węglowo-ceramiczne i 21-calowe kute koła są lżejsze niż te w modelu Turbo S. Pakiet Weissach oznacza natomiast rezygnację z tylnych siedzeń na rzecz półki z włókna węglowego.

Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw