Nowy Peugeot E-3008 oficjalnie. Opadająca linia dachu to niejedyna nowość

Peugeot 3008 pojawi się wkrótce także w wersji spalinowej, ale póki co możemy poznać dane techniczne odmiany elektrycznej. Ma aż trzy wersje silnikowe i imponuje zasięgiem.

Publikacja: 14.09.2023 14:18

Peugeot e3008

Peugeot e3008

Foto: mat. prasowe

Czy ktoś jeszcze pamięta dawnego Peugeota 3008? Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 2009 roku i bardziej przypominała minivana. Obłe kształty wyszły już z mody – dlatego od 2016 r. w salonach można kupić 3008, który został SUV-em. Jego linie do dziś wyglądają świeżo – ale i tak nadeszła już pora na następcę. Teraz Peugeot zaprezentował nową generację. Wiemy jak wygląda i jakie ma dane techniczne.

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Zacznijmy od wyglądu. Peugeot E-3008 (póki co na rynek trafi wersja elektryczna) wciąż jest SUV-em, ale teraz o wiele mocniej przypomina SUV-y coupe. Ma mocno opadającą linię dachu. Poza tym, w atrakcyjnie narysowanym nadwoziu można znaleźć elementy znane już z innych modeli marki, takie jak LED-owe „kły” czy charakterystyczny grill. Design z pewnością będzie mocną stroną modelu i przyciągnie do salonów klientów, którzy rozważają auta innych marek… ale na widok Peugeota zapomną o konkurencji.

Czytaj więcej

Jeep Avenger: Spaghetti western
Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Nowa deska, stary pomysł

Jeśli chodzi o wnętrze, rysunek kokpitu przypomina ten z poprzedniej odsłony 3008, ale został odpowiednio unowocześniony. Nieduża kierownica została, ale za nią – i pod przednią szybą – nie ma już tylko małego ekranu pokazującego prędkość i inne kluczowe dane. Dwa wielkie wyświetlacze łączą się tu w jeden, tworząc ogromną, szklaną taflę przed oczami kierowcy. Niżej, pod nawiewami, umieszczono konfigurowalny ekran. Kierowca sam może wybrać, jakie skróty i ikony chce tam widzieć. Komfort jazdy poprawią opcjonalne fotele ortopedyczne AGR, a miejsce na drobiazgi znajdzie się w którymś z aż 17 schowków o łącznej pojemności 34 litrów.

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Póki co tylko elektryk, ale będą też hybrydy

Jak wygląda sprawa z silnikami? Peugeot E-3008 będzie dostępny w trzech wersjach. Najsłabsza – o nazwie handlowej Electric – rozwinie 210 KM. Akumulator 73 kWh netto pozwoli na osiągnięcie 525 km na jednym ładowaniu. Napęd powędruje tu na przód, a przyspieszenie do 100 km/h zajmie 8,7 s. Prędkość maksymalna: 170 km/h. Środkowa odmiana także ma napęd na przód. Jej akumulator legitymuje się pojemnością 98 kWh, a moc to 230 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje 8,9 s, prędkość maksymalna jest bez zmian, ale wzrasta zasięg. To zresztą wersja o nazwie Electric Long Range. Pokona – według producenta – bardzo imponujące 700 km na jednym ładowaniu. Najmocniejsza będzie wersja Electric Dual Motor AWD o mocy 320 KM. Jej akumulator ma 73 kWh, moc jest przekazywana na wszystkie koła, a rozpędzanie do setki zajmuje 6,4 s. Prędkość maksymalna rośnie do 180 km/h, a zasięg wynosi 525 km. Czekamy wciąż na dane dotyczące odmian hybrydowych. Wersja elektryczna ma pojawić się na rynku w lutym. Zadebiutuje w wersjach Allure i GT. Cen jeszcze nie znamy.

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Peugeot e3008

Peugeot e3008

mat. prasowe

Czytaj więcej

Peugeot 508 SW PSE: Kombi z trzema silnikami

Czy ktoś jeszcze pamięta dawnego Peugeota 3008? Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 2009 roku i bardziej przypominała minivana. Obłe kształty wyszły już z mody – dlatego od 2016 r. w salonach można kupić 3008, który został SUV-em. Jego linie do dziś wyglądają świeżo – ale i tak nadeszła już pora na następcę. Teraz Peugeot zaprezentował nową generację. Wiemy jak wygląda i jakie ma dane techniczne.

Zacznijmy od wyglądu. Peugeot E-3008 (póki co na rynek trafi wersja elektryczna) wciąż jest SUV-em, ale teraz o wiele mocniej przypomina SUV-y coupe. Ma mocno opadającą linię dachu. Poza tym, w atrakcyjnie narysowanym nadwoziu można znaleźć elementy znane już z innych modeli marki, takie jak LED-owe „kły” czy charakterystyczny grill. Design z pewnością będzie mocną stroną modelu i przyciągnie do salonów klientów, którzy rozważają auta innych marek… ale na widok Peugeota zapomną o konkurencji.

Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę