Nowy crossover będzie najtańszym modelem Lexusa na polskim rynku

Debiutuje najmniejszy „SUV” Lexusa. LBX, bo taką nazwę nosi nowy model został zaprojektowany z myślą o Europie, ma napęd hybrydowy, a wielkością odpowiada Toyocie Yaris Cross, na której zresztą bazuje.

Publikacja: 08.06.2023 10:53

Lexus LBX

Lexus LBX

Foto: mat. prasowe

Lexus LBX jest mniejszy od aktualnie oferowanego modelu UX. Ma 419 cm długości, 182,5 cm szerokości i 154,5 cm wysokości. Rozstaw osi sięga 258 cm, a bagażnik oferuje 332 l. Sercem LBX jest hybrydowy układ napędowy oparty na trzycylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,5 l. Łącznie wytwarza 134 KM i 185 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 s. Będzie oferowany z napędem na przednie lub na wszystkie koła i bezstopniową przekładnią. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach MacPhersona, a z tyłu w wersji z napędem na przednie koła znajdziemy belkę skrętną, a odmianach 4x4 – konstrukcję z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Napęd na tylne koła będzie realizowany za pomocą silnika elektrycznego.

Lexus LBX

Lexus LBX

mat. prasowe

Lexus LBX

Lexus LBX

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lexus wprowadza nowego dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń

Co ciekawe, mały Lexus dla obniżenia masy otrzymał aluminiową maskę, a także odlewane z żywicy nadkola, progi i dolne sekcje drzwi. Całkowita masa wersji z napędem na przednie koła 1280 kg. LBX może się pochwalić w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3” z opcjonalnym wyświetlaczem przeziernym połączonym z 9,8-calowym ekranem dotykowym. Infotainment obsługuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto, ale tylko ten pierwszy oferuje z łączność bezprzewodową. Za wrażenia dźwiękowe odpowiada 13-głośnikowy system z subwooferem sygnowany Markiem Levinsonem. Producent zapewnia, że pomimo niewielkich rozmiarów LBX zapewnia wrażenia do jakich przyzwyczajeni są klienci tej marki premium. Lexus LBX, pierwszy model firmy, który projektowany był głównie w Europie, w salonach pojawi się na początku roku 2024.

Lexus LBX

Lexus LBX

mat. prasowe

Lexus LBX

Lexus LBX

mat. prasowe

Czytaj więcej

GDDKiA rozpoczęła wymianę znaków drogowych z rosyjską nazwą

Lexus LBX jest mniejszy od aktualnie oferowanego modelu UX. Ma 419 cm długości, 182,5 cm szerokości i 154,5 cm wysokości. Rozstaw osi sięga 258 cm, a bagażnik oferuje 332 l. Sercem LBX jest hybrydowy układ napędowy oparty na trzycylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,5 l. Łącznie wytwarza 134 KM i 185 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 s. Będzie oferowany z napędem na przednie lub na wszystkie koła i bezstopniową przekładnią. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach MacPhersona, a z tyłu w wersji z napędem na przednie koła znajdziemy belkę skrętną, a odmianach 4x4 – konstrukcję z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Napęd na tylne koła będzie realizowany za pomocą silnika elektrycznego.

Premiery
To ostatni moment, by kupić SUV-a Jaguara z silnikiem spalinowym
Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?