Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki

SUV-y to najpopularniejsze modele aut w Europie. Widać to po ofercie producentów, ale też po strukturze rynku. W 2023 roku stanowiły ponad 50 proc. wszystkich rejestrowanych aut. Niemiecki automobilklub ADAC postanowił zweryfikować, które modele należą do najbardziej bezawaryjnych i które są warte uwagi.

Publikacja: 14.03.2024 08:37

Według ADAC liderem pod tym względem bezawaryjności okazało się BMW X3

Według ADAC liderem pod tym względem bezawaryjności okazało się BMW X3

Foto: mat. prasowe

Jak wynika z rynkowych statystyk SUV-y nadal sprzedają się znakomicie. Ten segment samochodów odpowiadał za 50 proc. rejestracji w Europie. ADAC — niemiecki automobilklub postanowił przyjrzeć się rynkowi SUV-ów. W najnowszym wydaniu rankingu bezawaryjności określił najmniej awaryjne modele na rynku wtórnym. Który okazał się najlepszy? Według analiz ADAC najmniej awaryjnymi samochodami są zwłaszcza modele marek premium. Liderem pod tym względem okazało się BMW X3, które otrzymało wynik 2,3 (bardzo niska awaryjność). Nieco gorszym rezultatem charakteryzują się: Mercedes-Benz GLC (2,8 – bardzo niska awaryjność), Audi Q5 (3,2 – bardzo niska awaryjność), BMW X1 (3,4 – bardzo niska awaryjność) czy Audi Q3 (3,6 – bardzo niska awaryjność). Są to modele, dla których eksperci z ADAC nie wskazali typowych usterek.

Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Według ADAC to modele z segmentu premium są najmniej awaryjne

Z tzw. modeli popularnych na uwagę zasługuje m.in. Hyudani Tuscon z rocznika 2017. Oceniony został na 4,2 (niska awaryjność). ADAC jasno podkreśliło, że następca Hyundaia ix35 pod każdym względem był lepszy od poprzednika. Jednak nie ustrzegł się swoich bolączek. Za typowe źródła problemów Tucsona uznano rozruszniki i świece zapłonowe. Te problemy dotyczą jednak samochodów pierwszej generacji z lat 2004-2009. W zestawieniu znalazła się też już nieoferowana Skoda Yeti, otrzymując notę 5,1 (niska awaryjność). Eksperci ADAC wskazali, że warianty z lat 2014-2017 są o wiele mniej awaryjne niż wcześniejsze wersje. Za typowe źródła problemów tego pojazdu uznano elementy układu zapłonowego – dotyczy to zwłaszcza samochodów z rocznika 2010.

Czytaj więcej

BMW X2: Dla tych młodych duchem
Hyundai Tucson model z 2017 roku

Hyundai Tucson model z 2017 roku

mat. prasowe

Również Mazda CX-5 została wskazana jako warta zainteresowania poza rocznikiem 2013 (5,3 – niska awaryjność). Wśród typowych usterek wskazano problemy z utrzymaniem właściwego ciśnienia oleju (szczególnie w autach z roczników 2013-2014). W przypadku Volvo XC60 – najbardziej popularnego modelu z gamy szwedzkiego producenta – modele z 2019 roku oceniono na bardzo niską awaryjność. Jednak na rezultat końcowy duży wpływ miały warianty z lat 2012-2018. W efekcie auto otrzymało notę 5,4 (niska). Z kolei modele z roku 2019 oceniono na bardzo niską awaryjność. Za typowe źródła problemów Volvo XC60 uznano paski klinowe – zwłaszcza w samochodach z lat 2010-2013. Problemy występowały również z pompami paliwowymi (2010).

Mazda CX-5 (rocznik 2017)

Mazda CX-5 (rocznik 2017)

mat. prasowe

Czytaj więcej

Aurus Komendant: Luksusowy SUV z Rosji. Miał być konkurencją dla Rolls-Royce'a

Czytaj więcej

Zupełnie nowy Mini Countryman. Tym razem z polskim akcentem

Jak wynika z rynkowych statystyk SUV-y nadal sprzedają się znakomicie. Ten segment samochodów odpowiadał za 50 proc. rejestracji w Europie. ADAC — niemiecki automobilklub postanowił przyjrzeć się rynkowi SUV-ów. W najnowszym wydaniu rankingu bezawaryjności określił najmniej awaryjne modele na rynku wtórnym. Który okazał się najlepszy? Według analiz ADAC najmniej awaryjnymi samochodami są zwłaszcza modele marek premium. Liderem pod tym względem okazało się BMW X3, które otrzymało wynik 2,3 (bardzo niska awaryjność). Nieco gorszym rezultatem charakteryzują się: Mercedes-Benz GLC (2,8 – bardzo niska awaryjność), Audi Q5 (3,2 – bardzo niska awaryjność), BMW X1 (3,4 – bardzo niska awaryjność) czy Audi Q3 (3,6 – bardzo niska awaryjność). Są to modele, dla których eksperci z ADAC nie wskazali typowych usterek.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024
Po Drodze
Jakie auta kupują klienci na trzecim co do wielkości europejskim rynku samochodowym