Nowe akumulatory dla samochodów elektrycznych mają obejmować przebieg 1,5 miliona kilometrów i być objęte 15-letnią gwarancją. Trwałe akumulatory CATL są przeznaczone przede wszystkim do montażu w autobusach i ciężarówkach chińskiego producenta Yutong Heavy Industries. Mają zapewniać pełny zasięg w 1000 cyklach ładowania. Bateria mogłaby zatem zapewnić zasięg np. w autobusach elektrycznych wynoszący 500 km i przejechać około 500 000 km bez utraty pojemności.

Czytaj więcej

Używane elektryki mocno tanieją. Dla rozwoju elektromobilności to zła wiadomość

Nowe baterie CATL póki co wyłącznie dla autobusów i ciężarówek

W zeszłym roku CATL ogłosił, że rozpocznie masową produkcję nowych akumulatorów 500 Wh/kg. Odpowiada to w przybliżeniu dwukrotności gęstości energii akumulatorów stosowanych obecnie w Tesli Model Y. Ponadto zmniejszają się koszty produkcji. Na początku tego roku producent akumulatorów ogłosił, że obniży o połowę cenę ogniw z fosforanem litowo-żelazowym (LFP). Czas pokaże, czy akumulator ten będzie montowany również w osobowych samochodach elektrycznych, czy będzie stosowany wyłącznie w autobusach i ciężarówkach.

Czytaj więcej

Tesla planuje zwolnić 14 tys. osób. Co 10 pracownik wyląduje na bruku

Czytaj więcej

Mercedes EQE SUV: Rodzinny elektryk