Na prądzie do gaszenia pożaru. Wóz strażacki z napędem elektrycznym

Po udanych testach niemieckiej firmy Rosenbauer do stolicy Niemiec trafiły wozy strażackie z napędem elektrycznym. To jedne z pierwszych tego typu pojazdów w Europie. Elektryczne ciężarówki straży pożarnej są również używane w USA.

Publikacja: 03.01.2023 15:39

Na prądzie do gaszenia pożaru. Wóz strażacki z napędem elektrycznym

Foto: mat. prasowe

Po 13 miesiącach testów wóz strażacki nazwany Revolutionary Technology (RT) firmy Rosenbauer został przydzielony do jednej z berlińskich jednostek. Według berlińskiej straży pożarnej podczas próbnej eksploatacji w ciągu roku można zaoszczędzić około dziesięciu ton CO2 w porównaniu z eksploatacją wozu gaśniczego z silnikiem diesla. Elektrycznie napędzana ciężarówka opartą na podwoziu Volvo ma on moc 225 KM i akumulator o pojemności 200 kWh (4 x 50 kWh).

mat. prasowe

Cztery kolejne wozy strażackie zostały zaprojektowane zgodnie z projektem specjalnie określonym przez berlińską straż pożarną. Pojazdy mają na pokładzie pompę gaśniczą z systemem dozowania piany oraz nowoczesny system gaśniczy. Pojazd transportuje 1200 l wody i 100 l środka pianotwórczego do środków gaśniczych, załogę stanowi 7 strażaków.

Czytaj więcej

Klienci mają dość wybryków Muska. Tesla w grudniu straciła 219 mld dolarów

Poprzedni model Rosenbauera o nazwie „Concept Fire Truck”, został przedstawiony w lutym 2022 roku straży pożarnej w Los Angeles. Z 3500 pracowników i flotą prawie 1300 pojazdów straż pożarna w Los Angeles jest jedną z największych straży pożarnych w USA - i jedną z najbardziej znanych na świecie. Tylko w poprzednim roku LAFD odpowiedziało na około 500 000 wezwań alarmowych, w tym na ponad 4100 pożarów budynków. Rosenbauer szacuje, że do 2030 roku na całym świecie będzie około 3200 pojazdów z technologią podobną do CFT, a do 2025 roku w Ameryce Północnej może być używanych nawet 400 takich pojazdów.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Cupra będzie produkować swojego nowego SUV-a w Chinach

Po 13 miesiącach testów wóz strażacki nazwany Revolutionary Technology (RT) firmy Rosenbauer został przydzielony do jednej z berlińskich jednostek. Według berlińskiej straży pożarnej podczas próbnej eksploatacji w ciągu roku można zaoszczędzić około dziesięciu ton CO2 w porównaniu z eksploatacją wozu gaśniczego z silnikiem diesla. Elektrycznie napędzana ciężarówka opartą na podwoziu Volvo ma on moc 225 KM i akumulator o pojemności 200 kWh (4 x 50 kWh).

Na prąd
Pożar u największego producenta stacji ładowania w Europie
Na prąd
Elon Musk zwalnia kolejnych pracowników. Zlikwidował zespół pracujący nad ładowarkami
Na prąd
Kolejny koncern motoryzacyjny chce wrócić do oferowania silników spalinowych
Na prąd
Po Xiaomi czas na Huawei. Kolejny potentat elektroniki produkuje swój samochód
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Na prąd
Saudyjczycy szukają litu. Arabia Saudyjska chce produkować własne akumulatory