Pokolenie “Z” wyzwaniem dla branży motoryzacyjnej

Ostatnio tym tematem zajęła się Cupra, która chce trafić w gusta i potrzeby obecnych i przyszłych pokoleń klientów m.in.: dzięki nowoczesnemu podejściu do projektowania swoich modeli. Mają nimi być w pełni elektryczne modele takie jak Cupra DarkRebel czy Raval.

Publikacja: 28.10.2023 12:43

Cupra DarkRebel Concept

Cupra DarkRebel Concept

Foto: mat. prasowe

Z najnowszych danych wynika, że prawie 50 proc. osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje duże zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym. Elektryczna przyszłość w motoryzacji staje się już faktem. Jednak całkowita zmiana silników spalinowych na te zeroemisyjne może potrwać jeszcze jakiś czas. Istotną kwestią, która przybliża branżę do osiągnięcia tego celu są zmiany konsumenckie wśród młodszych pokoleń kierowców. Z raportu przeprowadzonego przez EV Klub Polska oraz portal elektromobilni.pl wynika, że prawie 50 proc. osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje większe zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym niż poprzednie generacje.

Cupra DarkRebel Concept

Cupra DarkRebel Concept

mat. prasowe

Nie będzie dużym zaskoczeniem fakt, że reprezentanci generacji Z deklarują zdecydowaną chęć zakupu samochodu elektrycznego. Według badania Deloitte z 2022 roku 75 proc. przedstawicieli pokolenia Z uznaje, że świat znajduje się w kluczowym momencie, jeśli chodzi o konieczność podejmowania działań mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu. Zdecydowana preferencja w kierunku samochodów elektrycznych jest zatem wyraźnym trendem, który szczególnie zauważyła hiszpańska marka. Cupra z myślą o najmłodszym pokoleniu kierowców tworzy futurystyczne i w pełni elektryczne modele, a jednym z nich jest najnowszy Cupra DarkRebel. Sportowy elektryk powstał pierwotnie w wirtualnej przestrzeni marki w Metaverse (Metahype), a niedawno zadebiutował w wersji rzeczywistej na targach IAA Mobility w Monachium. Z kolei w 2025 roku hiszpańska marka wprowadzi na rynek elektryczny model Raval (początkowo UrbanRebel), którego wnętrze inspirowane jest światem gamingu. Młodzi ludzie oczekują czegoś innego i lepszego, niż klasyczne formy. Właśnie dlatego hiszpańska marka zaproponowała miejski, buntowniczy i w 100 proc. elektryczny samochód, z własnym charakterem, przemawiającym do "zetek".

Czytaj więcej

Cupra Tavascan: samochód pełen emocji
Cupra UrbanRebel Concept

Cupra UrbanRebel Concept

mat. prasowe

Kolejnym pokoleniem, które częściej decyduje się na zakup samochodów z napędem elektrycznym jest pokolenie Y. Według raportu EV Klub Polska są najliczniejszą grupą osób, która najczęściej wybiera samochody elektryczne. Dla przedstawicieli tej generacji idealnym modelem będzie w 100 proc. elektryczny model Cupra Born, w którym wysokie osiągi łączą się z niepowtarzalnym designem. Milenialsi lubią się wyróżniać, a indywidualizm jest dla nich ważny. Model Born ma pokazać, że elektryk nie musi być nudny m.in. dzięki niespotykanemu dotąd kolorowi karoserii Aurora Blue, matowym detalom, które przyciągną wzrok. Cupra od lat współpracuje z Seaqual Initiative, a wynikiem tej kooperacji są fotele kubełkowe w modelu Born, wyprodukowane z tkaniny Seaqual Yarn. Materiał ten pochodzi z recyklingowanych włókien polimerowych wytworzonych z surowców sztucznych wyłowionych z Morza Śródziemnego i innych zbiorników wodnych.

Cupra Born

Cupra Born

mat. prasowe

Z kolei osoby z pokolenia baby boomers, czyli ludzie urodzeni między 1943 a 1960 rokiem, dużo bardziej cenią sobie moc i wydajność silników, które zapewniają napędy tradycyjne. - To grupa kierowców, którzy są przyzwyczajeni do silników spalinowych. Wielu z nich wybiera samochody benzynowe, a także napędy wysokoprężne. Przykładem pojazdu Cupra, który doskonale odpowiada tym preferencjom, jest model Formentor wyposażony w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 310 KM. Doskonałe osiągi łączą się z odważnym designem, więc flagowy samochód marki będzie idealnym wyborem dla nietuzinkowych boomersów, którzy chcą korzystać z pełni wrażeń podczas jazdy. – Przykładamy ogromną wagę do zrozumienia potrzeb i preferencji różnych pokoleń kierowców. Nasza oferta silników jest zróżnicowana, aby każdy mógł znaleźć coś, co spełnia jego oczekiwania zarówno pod względem wydajności, jak i odpowiedzialności ekologicznej. Jednak napędy to nie wszystko, ponieważ w Cupra wierzymy, że charakter klienta odpowiada charakterystyce modelu, który wybiera – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek Seat i Cupra.

Cupra Formentor

Cupra Formentor

mat. prasowe

Cupra to niekonwencjonalna marka, łącząca emocje, elektryfikację i sportowe osiągi, która zadebiutowała na rynku w 2018 roku modelem Formentor i od tamtej pory z powodzeniem inspiruje europejskie rynki z Barcelony. Siedziba główna marki i oddział Cupra Racing znajdują się w Martorell (Barcelona). Cupra posiada także globalną sieć wyspecjalizowanych punktów sprzedaży – Cupra Studio. Hiszpański chcą udowadnić, że elektryfikacja i sportowy charakter idealnie do siebie pasują. W 2022 roku marka osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży, dostarczając ponad 150 000 pojazdów. Każda premiera ma być kamieniem milowym w definiowaniu charakteru marki: Ateca, Leon, Formentor, Born czy Tavascan. Natomiast w 2024 roku pojawi się pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli Cupra Terramar. Z kolei na rok 2025 planowana jest premiera najbardziej radykalnej interpretacji miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowanej koncepcją Cupra Raval.

Cupra Terramar

Cupra Terramar

mat. prasowe

Cupra jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym i mobilnym piłkarskiej drużyny FC Barcelona, sponsorem premium World Padel Tour oraz oficjalnym fundatorem eSports Club Finetwork KOI. Jest jedną ze światowych marek motoryzacyjnych, która bierze udział w wyścigach Extreme E i Formuły E. Cupra Tribe składa się z zespołu ambasadorów, którzy chcą być siłą napędową zmian. Wśród jego członków są m.in. artysta uliczny TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saul Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz dwukrotna zdobywczyni Złotej Piłki i nagrody FIFA Alexia Putellas.

Czytaj więcej

ADAC sprawdziło systemy bezkluczykowe. Tylko 24 modele bezpieczne przed kradzieżą

Z najnowszych danych wynika, że prawie 50 proc. osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje duże zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym. Elektryczna przyszłość w motoryzacji staje się już faktem. Jednak całkowita zmiana silników spalinowych na te zeroemisyjne może potrwać jeszcze jakiś czas. Istotną kwestią, która przybliża branżę do osiągnięcia tego celu są zmiany konsumenckie wśród młodszych pokoleń kierowców. Z raportu przeprowadzonego przez EV Klub Polska oraz portal elektromobilni.pl wynika, że prawie 50 proc. osób z pokolenia Y oraz Z deklaruje większe zainteresowanie kupnem samochodu z napędem elektrycznym niż poprzednie generacje.

Pozostało 89% artykułu
Czym jeździć
Toyota uciekła konkurentom, ceny wyhamowały, Polacy polubili używane auta z USA
Materiał Promocyjny
Toyota Camry - hybrydowa limuzyna to najlepsza wizytówka Twojej firmy
Czym jeździć
Wiemy, jakie auta lubią i najczęściej kupują kobiety
Czym jeździć
Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium
Czym jeździć
Kupujesz używane BMW? Uwaga! Ponad połowa aut jest po wypadkach