Parki, ekspansje, wielokanałowość

W Polsce buduje się głównie parki handlowe. Sklepy stacjonarne w galeriach wygrywają z e-commerce.

Publikacja: 25.04.2024 21:00

Do galerii chodzimy głównie na tradycyjne zakupy – wynika z badań GfK dla PRCH

Do galerii chodzimy głównie na tradycyjne zakupy – wynika z badań GfK dla PRCH

Foto: mat. pras.

Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce zwiększyły się w I kwartale br. o 82 tys. mkw., do 16,3 mln mkw. – wynika z szacunków firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Za prawie cztery piąte podaży odpowiadało sześć parków handlowych, w tym jeden duży, liczący 38 tys. mkw. OTO Park Koszalin to największy tego typu obiekt oddany od 2013 r. Pozostałe parki to zdecydowanie mniejsze inwestycje, do 8 tys. mkw. Pozostała część podaży – 12 tys. mkw. – to rozbudowa istniejących nieruchomości (Wysockiego Park Handlowy w Białymstoku, Galeria Sieradzka).

Pozostało 88% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Restauracja, fitness, ogród. Czego Polak szuka w biurowcu
Nieruchomości
Rynek potrzebuje ziemi po galeriach
Nieruchomości
Polska Rada Centrów Handlowych z nowym dyrektorem zarządzającym
Nieruchomości
GTC chce budować mieszkania na sprzedaż i na wynajem
Nieruchomości
Rozliczanie najmu trzeba zmienić