Coraz chętniej korzystamy z rzeczy, ale wcale ich nie kupujemy. Jak to możliwe? Ekonomia subskrypcji, czy też gospodarka abonamentowa to zjawisko polegające na sprzedaży lub najmie dostępu do towarów i usług, a nie towarów i usług, jako takich. Jeśli więc kupujemy wakacje, coraz częściej kupujemy usługę turystyczną. Jeśli telefon to nie samo urządzenie, tylko wszystkie związane z tym usługi: abonament, pakiety danych, transfery no i nie rzadko serwis włącznie.
Dlaczego smartfon jest idealnym przykładem? Bo od niego wszystko się zaczęło, to właśnie zakup smartfonu stał się prostszy, w chwili, gdy zaoferowano wraz z nim pakiet usług nie tylko dodatkowych, ale tych najistotniejszych. I to właśnie dzięki smartfonowi przekonaliśmy się, że abonament jest wygodny i wcale nie jest droższy.
Abonament na samochód
A dlaczego w takiej formie nie kupić samochodu? Najem to nic innego jak wygodna forma abonamentu, który wkracza także w świat motoryzacji. W przypadku nowych samochodów marki Volkswagen to alternatywa dla leasingu i kredytu. Wyobraź sobie, że za wszystko płacisz z góry ustaloną opłatę miesięczną i przez cały okres użytkowania samochodu masz święty spokój. Najem to jednak nie tylko wygoda i oszczędność czasu. W ramach jednej, stałej miesięcznej opłaty zyskujesz nie tylko możliwość użytkowania samochodu, lecz także ubezpieczenie, serwis, samochód zastępczy czy assistance, oraz gwarancję stałej ceny. A dzisiaj to przecież bezcenne.
Żyjemy w czasach szalejącej inflacji, rosnących cen energii i usług. Dzięki jednej umowie najmu na okres 24, 36 lub 48 miesięcy gwarantujesz sobie nie tylko komfort i wygodę użytkowania samochodu, ale także stałe koszty jego serwisu i utrzymania.
Przewidzieć przyszłość
Ile będą kosztować klocki hamulcowe w 2027? Jaka będzie cena roboczogodziny w serwisie? Wreszcie, jakie będą stawki ubezpieczenia OC i AC za cztery lata? Tego nie wiedzą nawet najwybitniejsi ekonomiści. Dzisiaj szacowanie kosztów w perspektywie kilku tygodni to wróżenie z fusów. A co dopiero kilku lat?
Dzięki umowie najmu nie musimy się tym przejmować. Już dzisiaj zapewniamy sobie stałą cenę nie tylko samochodu, ale także jego obsługi. Volkswagen gwarantuje nam, że przez cały okres najmu, się ona nie zmieni. Wystarczy określić jedynie okresu najmu, ustalony również w momencie podpisywania umowy, deklarowany przebieg (w przedziale 10-40 tys. km, co 5 tys. km), oraz opłatę początkową. A ta może być różna i wynosi od 0 do 10 proc. w przypadku samochodów spalinowych oraz 0-20 proc. w przypadku aut elektrycznych.
Acha i jeśli martwisz się, że to kolejna atrakcyjna forma zakupu samochodu przeznaczona wyłącznie dla firm, spokojnie. Najem dostępny jest teraz zarówno dla klientów z regonem, jak i klientów indywidualnych a wybór modeli nie jest niczym ograniczony. Można skonfigurować sobie dowolne auto z gamy oferowanych w Polsce Volkswagenów. Od małego miejskiego Up!a i nieco większego Polo, przez kultowego Golfa, Passata czy Arteona, całą rodzinę modnych SUV-ów i crossoverów z T-Crossem, Taigo i Tiguanem na czele, po Touarega i rodzinnego Tourana i Sharana, na autach elektrycznych kończąc: ID.3, ID.4, ID.5 i vana ID.Buzz. Wszystko zależy od potrzeb, gustów i oczekiwań.
By było łatwiej
Najem samochodu to sposób używania auta bez konieczności jego zakupu. - Chcemy, aby klienci w łatwy sposób korzystali z nowych samochodów. Dlatego dzięki atrakcyjnej ofercie najmu, liczne formalności i obowiązki związane z użytkowaniem auta bierzemy na siebie. Najem to prosta i wygodna usługa, która ułatwia zaplanowanie wydatków. Opłaty miesięczne są niezmienne przez cały okres trwania umowy, ponieważ oparte są o stałe stopy procentowe – mówi Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu marki Volkswagen.
Najem z zerową opłata początkową oznacza, zatem, że można cieszyć się nowym samochodem nie angażując ani jednej własnej złotówki na wstępie.
W ramach jednej, stałej miesięcznej opłaty zyskujemy nie tylko możliwość użytkowania samochodu, ale także ubezpieczenie, przeglądy, naprawy, samochód zastępczy, assistance i zarządzanie szkodami. Opcjonalnie można dorzucić pakiet z oponami i ich sezonową wymianą na lato i zimę z przechowywaniem rzecz jasna.
Święty spokój? Bezcenne
Ile to kosztuje? To zależy od warunków, jakie przyjmiemy na wstępie, jednak bez względu, ile wyniesie miesięczna opłata, do wszystkich usług należy doliczyć znacznie droższy spokój, komfort i wygodę nie tyle z użytkowania auta, ale jego obsługi i ewentualny wypadek.
Każdy wypadek, bo nie ważne czy po prostu zapomnisz zatankować, złapiesz gumę, czy dojdzie do kolizji, w jednej stałej opłacie najmu masz wszystko, co zapewni Ci pełną mobilność.
Dodatkowe wyposażenie
Dlaczego z salonów coraz częściej wyjeżdżają auta z bogatym wyposażeniem? Najem daje możliwość dowolnego konfigurowania samochodu, dokładanie kolejnych elementów wcale nie musi oznaczać skokowego wzrostu raty. Rozłożona na okres 24, 36 lub 48 miesięcy cena samochodu wraz z pakietem usług dodatkowych, sprowadza się do stałej akceptowalnej raty miesięcznej. Właśnie stąd większa swoboda dokładania do samochodu dodatkowego wyposażenia.
Jak wynika z analizy wyborów klientów, aż 54 proc. zamówionych w salonach Volkswagena egzemplarzy ID.3 i ID.4 ma w wyposażeniu matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT. Choć technologia jest podobna jak w przypadku standardowych świateł, reflektory matrycowe dają o wiele większe możliwości. Mogą np. indywidualnie wyłączać i przyciemniać poszczególne moduły.
Niemal dwóch na pięciu nabywców ID.3 i ID.4 decyduje się także na dopłatę do pakietu Assistance Plus. Składa się on z wielu przydatnych i zwiększających bezpieczeństwo elementów, wśród których są m.in. system Park Assist czy Travel Assist. Ten ostatni system daje przedsmak jazdy autonomicznej, zapewniając półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości.
Lista opcji dodatkowych w przypadku zakupu nowego samochodu jest długa, co przy najmie pozwala dowolnie skonfigurować samochód do swoich potrzeb. By było wygodnie.
Materiał Promocyjny