Z pomocą ubezpieczonym przychodzi nowa aplikacja od LINK4 – Internetowy Status Szkody (ISS), która pozwala nam na zgłoszenie szkody z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do internetu oraz na śledzenie likwidacji szkody w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie innowacyjne, a jednocześnie nieskomplikowane, dostosowane do różnych sytuacji i przeznaczone dla klientów w każdym wieku.

Klient, szacunek, mistrzostwo

Z danych opublikowanych przez ubezpieczyciela jasno wynika, że aplikacja już cieszy się ogromnym uznaniem wśród korzystających z niej klientów: zaledwie trzy miesiące od uruchomienia używa jej aż 84 proc. ubezpieczonych w LINK4. - Aplikacja ISS doskonale wpisuje się w strategię LINK4. Konsekwentnie udowadniamy, że ubezpieczenia mogą być proste i zrozumiałe dla wszystkich, a w realizacji tego celu pomagają nam zaawansowane technologie. Wszystko to opiera się na silnych filarach naszych firmowych wartości - klient, szacunek i mistrzostwo. Kupując ubezpieczenie, klienci chcą mieć pewność, że w trudnej sytuacji szybko otrzymają od nas potrzebną pomoc. Doświadczenia z procesu likwidacji szkody przekładają się później na satysfakcję klientów, a ona z kolei na ich zaufanie i lojalność, czyli w ubezpieczeniach wartości kluczowe – podkreśla prezes LINK4 Agnieszka Wrońska.

Przy likwidacji szkody przede wszystkim liczy się czas i przejrzystość procedur. Jak podkreśla Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód w LINK4, „klienci oczekują, by proces likwidacji był szybki i prosty”. - Tę wiedzę wykorzystaliśmy przy tworzeniu aplikacji do bieżącego śledzenia całego procesu: od momentu zgłoszenia szkody aż do wydania decyzji – zaznacza Wasilewski.

Co ważne, klient ma możliwość sprawdzenia, na jakim etapie jest w danym momencie likwidacja jego szkody - bez konieczności telefonowania do ubezpieczyciela.

Dodatkowo, aplikacja dostarcza wielu praktycznych narzędzi m.in. do przesłania dokumentów czy pozwalających na szybkie skontaktowanie się z opiekunem szkody. – Klienci chcą wiedzieć, ale też rozumieć nasze działania, a Internetowy Status Szkody pokazuje, co się wydarzy lub wydarzyło z konkretnym zgłoszeniem. Wszystko zgodnie z życzeniem klienta jest proste, na jeden klik: dołączenie dokumentów, zamówienie pojazdu zastępczego, wybór serwisu naprawczego czy kontakt z opiekunem szkody – objaśnia Marek Wasilewski.

Czat z opiekunem

Co jeszcze ubezpieczeni cenią sobie w aplikacjach? Przede wszystkim dostępność i łatwość obsługi. Im bardziej przejrzysta aplikacja – tym mniej czasu musimy jej poświęcać i tym bardziej pomaga nam zaoszczędzić czas. Aplikacja posiada również czat, który pozwala na szybki, bezpośredni kontakt z opiekunem szkody i znacznie usprawnia komunikację. – Czat pozwala dodatkowo przełamać barierę, jaka może się pojawiać między klientami a ubezpieczycielem – bez tytułowania każdej wiadomości „Szanowni Państwo, numer szkody…” itd. To zbędne formalności, w końcu ma być prosto. Wszystkie dokumenty znajdują się w jednym miejscu, co jest dużym ułatwieniem, bo ISS jest również bardzo prosty w obsłudze. I to jest doceniane – stwierdza Ewelina Kamińska-Lonty, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych w LINK4.

ISS to prawdziwie wielozadaniowa aplikacja, dzięki której możemy dołączać dokumenty, komunikować się z ubezpieczycielem oraz - co bardzo istotne – szybko zgłaszać potrzebę najmu pojazdu zastępczego, co w wielu sytuacjach jest kluczową pomocą dla osoby poszkodowanej. - Internetowy Status Szkody to miejsce, gdzie klient ma pod ręką wszystko, co może mu się przydać. Od początku przyświecał nam cel, aby dostarczyć narzędzie proste, a jednocześnie mające bardzo dużo praktycznych funkcjonalności. Stawiamy na kontakt z klientem w wygodnej dla niego formie. Zależy nam, by rozumiał, że chcemy mu pomóc w niekomfortowej sytuacji, jaką jest szkoda komunikacyjna – podkreśla Patrycja Kotecka, członek zarządu LINK4.

Materiał powstał we współpracy z Grupą PZU.