Nowa Fabia przede wszystkim urosła. Stała się dojrzalszym autem i to we wszystkich jego aspektach. Na pokładzie pojawiło się niedostępne wcześniej wyposażenia, nowoczesne systemy wsparcia, napęd i przemyślane rozwiązania ułatwiające codzienne użytkowanie.

Jedną z kluczowych różnic w stosunku do poprzedniczki, jest zmiana proporcje samego nadwozia, a co za tym idzie, zwiększyła się przestrzeń we wnętrzu samochodu. I to zarówno w kabinie, jak i w bagażniku. Kufer ma aż 380 litrów pojemności, czyli o 50 l. więcej niż u poprzedniczki. Po złożeniu tylnych foteli nowa Fabia pomieści aż 1190 l.

Symetryczny design Dzięki wykorzystaniu modułowej platformy MQB-A0 pasażerowie mają do dyspozycji olbrzymią przestrzeń nie tylko na nogi, ale także nad głową i po obu stronach ramion. O ile więcej miejsca jest w Skodzie Fabii? Auto urosło o 11 cm wzdłuż i o blisko 5 cm wszerz. Niby niewiele, ale w świecie motoryzacji to jak przejść do kompletnie innego segmentu. Najistotniejszym parametrem jest tutaj jednak rozstaw osi, bo to ona w głównej mierze decyduje o ilości miejsca w kabinie. Zwiększył się on o niemal 10 cm i po raz pierwszy w dwudziestoletniej historii Fabii wynosi on ponad 2,50 m. W aucie mierzącym ponad 4 metry 10 cm to olbrzymia zmiana. Matematyka jest ważna, ale… Wymiary to jednak tylko cyfry. Dla klientów liczy się zgrabna sylwetka i atrakcyjny styl. Dzięki zwiększonym wymiarom nadwozie nowej Fabii urosło, a proporcje stały się niemal idealnie harmonijne.

Długość maski, jej wysokość współgrają z subtelnie unoszącą się linią kabiny, a wszystko wykończone jest w nienagannym porządku. Całość dopełniają detale. Smukłe reflektory z ostro zarysowanymi liniami, moduły LED wyglądające jak kryształki lodu, rzeźbiona maska i dynamiczna linia dachu, która opada do tyłu.

- Na przednich drzwiach układ linii nadwozia nawiązuje do czeskiej flagi. Okrągłe otwory wentylacyjne i miękkie materiały, w tym tekstylia, sprawiają, że wnętrze wygląda znacznie bardziej nowocześnie. Zupełnie nową cechą ŠKODY jest napis FABIA po obu stronach pokrywy kokpitu, moim zdaniem to bardzo udany szczegół – tłumaczy Oliver Stefani, szef designu Skody.

Efekt? Oprócz atrakcyjnego wyglądu, nadwozie Fabii jest najbardziej opływowe w całym segmencie. A to przekłada się przecież na niższe spalanie. Dodatkowo Fabia wyposażona jest w dwanaście paneli pokrywających kluczowe części podwozia, by powietrze nie powodowało niepotrzebnych zawirowań, a felgi w specjalne osłony, które jeszcze bardziej zmniejszają opory. Kokpit wymyślony na nowo Rewolucja dotarła także do wnętrza Fabii. Po raz pierwszy w historii modelu w aucie na środku deski rozdzielczej pojawił się spory, ponad 9-calowy, dotykowy ekran a zamiast analogowych zegarów przed kierowcą wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala.

- Nowa Fabia wygląda znacznie bardziej dynamicznie i dojrzale niż jej poprzednie generacje – mówi Stefani, szef designu Skody. - To nowoczesny i elegancki samochód, który dzięki nowym proporcjom i wyrazistym liniom wzbudza więcej emocji. Wnętrze zostało stworzone z myślą pasażerach. To widoczne zarówno, jeśli chodzi o ergonomiczną łatwość obsługi, jak i ponadprzeciętną wielkość dostępnej przestrzeni – dodaje. Wloty powietrza po bokach deski rozdzielczej są teraz okrągłe, a sama deska może być obszyta w znacznych fragmentach miłą i miękką tkaniną z kontrastującą nicią. I to wszystko w aucie segmentu B.

By żyło się łatwiej

Pamiętacie parasolki w drzwiach Superba? Są tylko dwie marki, które stosują takie rozwiązanie. Rolls-Royce i Skoda. Teraz gadżet zarezerwowany dla samochodów najwyżej klasy dostępny jest w kompaktowej Fabii.

Takich nieoczywistych elementów ułatwiających codzienne użytkowanie auta jest tutaj znacznie więcej. W sumie aż 43, z czego 13 kompletnie nowych, ale znacznie ważniejsze są nowoczesne technologie, napęd i stylistyka najpopularniejszego modelu Skody. Punkt odniesienia Kiedyś Coco Chanel zrewolucjonizowała nie tylko modę, ale także przedwojenne obyczaje. Zrzuciła z kobiet ciasne sznurowane gorsety, nauczyła je nosić spodnie i sprawiła, że wszyscy pokochali „małą czarną”.

Teraz czas na rewolucję w motoryzacji, a nowa Skoda Fabia ma spore szanse zrewolucjonizować segment. Nie tylko pod względem jakości użytych materiałów wykończeniowych i tkaniny na desce rozdzielczej. Samochód łączy sportowy i elegancki kształt z doskonałą aerodynamiką. Współczynnik oporu powietrza wyznacza teraz punkt odniesienia w segmencie, czyniąc auto szczególnie wydajnym i ekonomicznym podczas eksploatacji.

Materiał Promocyjny