Za regulowanie wycieraczek w Tesli możesz dostać mandat

Używanie wycieraczek w Tesli to nie prosta sprawa. Przekonał się o tym pewien Niemiec, który nie dość, że rozbił swój Model 3 to jeszcze dostał mandat za manipulowanie przy ekranie.

Publikacja: 08.08.2020 22:25

Za regulowanie wycieraczek w Tesli możesz dostać mandat

Foto: Tesla Model 3.

Złożoność obsługi systemów multimedialnych stosowanych w pojazdach osiąga kolejny poziom. Za ich pośrednictwem możliwe jest aktywowanie lub dezaktywowanie poszczególnych funkcji, ustawiania klimatyzacji, zarządzania ustawieniami pojazdu, współdzielenie WiFi, ustawianie nawigacji, obsługiwanie CarPlay czy Android Auto oraz wiele innych rzeczy, które jeszcze długo można by wymieniać. Tesla w szale cyfryzacji i digitalizacji poszła o krok dalej, wrzucając wszystko co tylko mogła do jednego systemu.

CZYTAJ TAKŻE: W dekadę Tesla dała zarobić ponad 4000 proc.

""

moto.rp.pl

W Niemczech kierowca jadący Teslą Model 3, w czasie rzęsistego deszczu, zjechał ze swojego pasa ruchu i uderzył w kilka drzew. To jednak nie był  wypadek do, którego doszło bezpośrednio przez śliską nawierzchnię. Za bezpośrednią przyczynę zdarzenia uznano korzystanie z ekranu dotykowego, co miało rozproszyć uwagę kierującego i doprowadzić do zjechania z pasa ruchu i w efekcie doprowadzenia do kolizji.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla z polskim cennikiem dla wszystkich modeli

Kierujący Teslą tłumaczył się, że próbował zwiększyć prędkość pracy wycieraczek, które nie nadążały podczas rzęsistego deszczu. Takie tłumaczenie nie przekonało orzekających. Kierowca otrzymał od niemieckiego sądu drugiej instancji, mandat w wysokości 200 euro oraz zatrzymano mu na miesiąc prawo jazdy.

""

moto.rp.pl

Sąd pozostał głuchy na tłumaczenia kierowcy, który tak naprawdę jedynie chciał poprawić sobie widoczność przy trudnych warunkach pogodowych. Oparł swoją decyzję na przepisie zgodnie z którym kierujący może używać „elektronicznych urządzeń służących komunikacji, informacji lub organizacji”, pod warunkiem, że nie są one trzymane w ręce. Ich użycie może odbywać się za pomocą komend głosowych lub fizycznie, ale kiedy kierujący jedynie zerknie szybko na urządzenie. Niemiecki kierowca nie może się od niego odwołać od tego wyroku ponieważ zostało podtrzymane orzeczenie pierwszej instancji.

Złożoność obsługi systemów multimedialnych stosowanych w pojazdach osiąga kolejny poziom. Za ich pośrednictwem możliwe jest aktywowanie lub dezaktywowanie poszczególnych funkcji, ustawiania klimatyzacji, zarządzania ustawieniami pojazdu, współdzielenie WiFi, ustawianie nawigacji, obsługiwanie CarPlay czy Android Auto oraz wiele innych rzeczy, które jeszcze długo można by wymieniać. Tesla w szale cyfryzacji i digitalizacji poszła o krok dalej, wrzucając wszystko co tylko mogła do jednego systemu.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?