Amerykanie kupują coraz mniej nowych aut, a średni wiek używanych był jeszcze przed pandemią największy od prawie 20 lat i będzie nadal rosnąć — stwierdziła IHS Markit.

IHS Markit zbiera i analizuje informacje z różnych dziedzin, w przypadku USA — liczbę rejestrowanych pojazdów w poszczególnych stanach. Teraz stwierdziła, że co czwarty samochód poruszający się po amerykańskich drogach ma co najmniej 16 lat. Bieżący rok jest czwartym kolejnym wzrostu średniego wieku pojazdów, ale ta tendencja widoczna jest od 20 lat. Dekadę temu średni wiek aut w tym kraju wynosił 10,6 lat, w 2002 r. — 9,6 lat., na początku 2019 r. — 11,8 lat, a w styczniu 2020 doszedł do 11,9 lat.

CZYTAJ TAKŻE: Amerykanie mają, a my nie. Auta z USA, za którymi tęsknimy

Duża liczba samochodów osobowych i furgonetek sprzed 2005 r. jest jednym z powodów, dla których średni wiek pojazdów doszedł do rekordowego poziomu. Ale to nie koniec. Dane dotyczące okresu od początku pandemii nie są ostateczne, bo wyraźny spadek sprzedaży nowych samochodów wpłynie na wzrost średniego wieku tych, które jeżdżą po kraju do ponad 12 lat — zauważa Todd Campau, specjalista w IHS Markit od wtórnego rynku.

Chevrolet Malibu.

– Ma to duży związek z ich jakością. Ludzie wolą jeździć sprawdzonymi modelami dłużej niż w przeszłości. W połowie lat 90. można było przejechać maksymalnie 100 tys. mil (160 tys. km), teraz taki przebieg może grozić awariami i koniecznością napraw pojazdów — dodał Campau. Skorzystają na tym oczywiście producenci części zamiennych i podzespołów oraz warsztaty samochodowe.

Ludzie pracują w domach, nie muszą korzystać z transportu. Kilka milionów straciło ją, więc auta stoją. Wielu tych, którzy byliby gotowi kupić nowe, będzie dłużej używać swoje auto albo zamieni je na nowsze, ale używane. — Rozejrzeliśmy się w sytuacji i odkupiliśmy dużo samochodów używanych, bo jeśli klientów stać na kupno nowego pojazdu, to będą szukać młodszych, w dobrym stanie — powiedział Mike Jackson, prezes firmy AutoNation w programie Squawk Box kanału CNBC.

Starzejący się park samochodowy jest rosnącym problemem w Stanach, kongresmeni debatują nad planami pobudzenia sektora motoryzacji. Są różne pomysły, od rządowych zachęt dla producentów po wycofywanie z eksploatacji starszych, mniej ekologicznych pojazdów i przekonywanie konsumentów do kupowania nowszych wersji z bardziej zaawansowana technologią gwarantującą bezpieczeństwo. Ale nie ma na nie specjalnie chętnych — pisze Reuter.

CZYTAJ TAKŻE: Neuron EV Torq: Elektryczna ciężarówka amerykańskiego start-upu

W USA jest obecnie zarejestrowana rekordowa liczba 280 mln samochodów, furgonetek i SUVów. IHS Markit przewiduje, że w bieżącym roku dojdzie ok. 14 mln nowych, a taka sama liczba trafi do kasacji i zniknie z dróg.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bezpiecznie na dwóch kółkach

Jak motocyklistów postrzegają inni uczestnicy ruchu i co sądzą o ich jeździe? Jak można ...

Rząd szykuje kolejną zmianę systemu płatności za autostrady

Jeszcze niespełna rok będzie jeszcze obowiązywał obecny system poboru opłat na płatnych odcinkach autostrad. ...

Hulajnogi i rowery bez OC. Ale warto o pomyśleć o ubezpieczeniu

Ochrona przed odpowiedzialnością za wypadki podczas jazdy na elektrycznych rowerach i hulajnogach nie jest ...

Aston Martin szuka kobiet

Szkoda,że dzisiaj tylko co dziesiąty właściciel Astonów Martinów jest kobietą – narzeka prezes marki, ...

Skarbówka będzie szybsza od policji

Izba Administracji Skarbowej postanowiła jak najszybciej docierać na kontrole. Z tego względu ogłosiła przetarg ...

Masowa utrata praw jazdy już od 1 lipca?

Już niedługo kierowców czekają wielkie zmiany. Piesi będą mieć bezwzględne pierwszeństwo i to jeszcze ...