Niemcy nadal boją się samochodów elektrycznych

Pomimo programu dopłat do elektrycznych samochodów większość niemieckich kierowców nadal uważa wysoką cenę i małą przydatność przy dłuższych podróżach za główne wady e-samochodu. Ta ocena niekoniecznie ma związek z rzeczywistością.

Publikacja: 05.07.2020 20:54

Niemcy nadal boją się samochodów elektrycznych

Foto: moto.rp.pl

Wielu Niemców nadal uważa samochód elektryczny za zbyt drogi i nieodpowiedni do codziennego użytku. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację rzeczoznawców KÜS, w których 71 procent ankietowanych podało wysoką cenę jako argument powstrzymujących ich przed kupnem pojazdu elektrycznego. Drugim najczęściej przytaczanym powodem przeciw autom elektrycznym jest niewystarczający zasięg.

CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

""

Elektryczny Mini Cooper SE.

moto.rp.pl

Jak widać na tym przykładzie stereotypy powtarzane o samochodach elektrycznych zakorzenione są nawet w tak bardzo motoryzacyjnym społeczeństwie jak Niemcy. Faktem jest, że pojemność akumulatorów i zasięg, który potrafi pokonać samochód elektryczny w ostatnich latach znacznie wzrósł. Według danych firmy doradczej Jato w 2015 roku auta elektryczne miały średni zasięg około 160 km. W 2019 r. średni dystans na jednym ładowaniu to około 370 km. Jednocześnie spadły ceny elektryków, które wspierane w Niemczech premią środowiskową kształtują się na poziomie modeli z silnikami spalinowymi. Po tym badaniu widać jak wiele pracy informacyjnej i dotarcia do klientów będą musiały włożyć koncerny samochodowe. Jak na razie przeciętny Kowalski czy Muller wie o elektrykach tyle co nic.

CZYTAJ TAKŻE: Ruszyły dotacje na elektryki. Lista modeli, na które otrzymasz wsparcie

Wielu Niemców nadal uważa samochód elektryczny za zbyt drogi i nieodpowiedni do codziennego użytku. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację rzeczoznawców KÜS, w których 71 procent ankietowanych podało wysoką cenę jako argument powstrzymujących ich przed kupnem pojazdu elektrycznego. Drugim najczęściej przytaczanym powodem przeciw autom elektrycznym jest niewystarczający zasięg.

CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych