Koniec z targami samochodowymi we Frankfurcie?

Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA (Verband der Automobilindustrie) chce na początku przyszłego roku zdecydować, gdzie odbędzie się IAA 2021.

Publikacja: 16.10.2019 12:03

Koniec z targami samochodowymi we Frankfurcie?

Foto: moto.rp.pl

Decyzja o przyszłej lokalizacji targów motoryzacyjnych ma zapaść na początku przyszłego roku. Zostało to ogłoszone przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA). – Frankfurt nadal jest opcją, ale badamy również inne atrakcyjne lokalizacje i rozmawiamy z kilkoma miastami – powiedział Martin Koers, dyrektor zarządzający VDA. Mimo to po tegorocznym upadku targów we Frankfurcie wydaje się być pewne, że za dwa lata targi nie wrócą do tego miasta.

""

moto.rp.pl

Pytanie o lokalizację powinno zostać wyjaśnione po podjęciu decyzji o nowej koncepcji targów. To ma się wydarzyć na początku 2020 roku. VDA może sobie wyobrazić targi, które nie ograniczają się do terenów wystawowych, a bardziej pokazania w całym mieście, jak można zbudować nowoczesną, miejską i zrównoważoną infrastrukturę transportową.

""

moto.rp.pl

Tak czy inaczej trwanie przy koncepcji targów jakie znaliśmy do tej pory zdaje się nie mieć sensu. Międzynarodowy Salon Samochodowy (IAA) odbywał się we Frankfurcie od 1951 roku. W tym roku targom towarzyszyły masowe protesty ekologów i działaczy klimatycznych. Ogólna liczba odwiedzających spadła. Umowa z targami we Frankfurcie wygasa z końcem 2019 roku.

Decyzja o przyszłej lokalizacji targów motoryzacyjnych ma zapaść na początku przyszłego roku. Zostało to ogłoszone przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA). – Frankfurt nadal jest opcją, ale badamy również inne atrakcyjne lokalizacje i rozmawiamy z kilkoma miastami – powiedział Martin Koers, dyrektor zarządzający VDA. Mimo to po tegorocznym upadku targów we Frankfurcie wydaje się być pewne, że za dwa lata targi nie wrócą do tego miasta.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?