Zdjęcie tygodnia: Ostatni Saab 9-3 wystawiony na sprzedaż

Oto ostatni zbudowany w Szwecji Saab 9-3. Wyjątkowy egzemplarz został wystawiony na aukcję.

Publikacja: 13.10.2019 11:44

Zdjęcie tygodnia: Ostatni Saab 9-3 wystawiony na sprzedaż

Foto: moto.rp.pl

Dotknięta kryzysem gospodarczym spółka General Motors, ogłosiła w 2009 roku, że nie będzie więcej wspierać finansowo Saaba. W lutym 2009 roku produkcja Saaba po raz pierwszy stanęła. Powodem były płatności celne za importowane materiały, które nie zostały zrealizowane. Saab na koniec lutego 2010 roku wpadł w ręce Spykera, małej, holenderskiej firmy produkującej sportowe samochody. Pojawiało się coraz więcej problemów z produkcją. Przez nieopłacone faktury dostawcy wstrzymywali dosyłanie potrzebnych do produkcji elementów. W czerwcu 2012 roku nowo utworzona szwedzko-chińska firma National Electric Vehicle Sweden (NEVS) przejęła Saaba w celu opracowania samochodów elektrycznych. Chociaż produkcja klasycznego Saaba 9-3 została zakończona w 2011 roku, grupa ponownie wyprodukowała na przełomi 2013/2014 roku niewielką serią modelu 9-3.

""

moto.rp.pl

W oryginalnej hali produkcyjnej w Trollhättan w Szwecji powstało wtedy 420 egzemplarzy sedanów 9-3 Aero. Jeden z nich pozostał w fabryce do dziś. Polakierowany w srebrnym kolorze 9-3 zbudowany w 2014 przez spółkę NEVS oferowany jest teraz na aukcji. Producent zapewnia, że sedan jest w stanie idealnym. Jakby przed chwilą zjechał z taśmy. Wyposażony jest w 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik turbo o mocy 220 KM i automatyczną skrzynię biegów. Przebieg – całe 66 km.

""

moto.rp.pl

Saab 9-3 wystawiony jest za pośrednictwem portalu Bilweb. Nowy właściciel otrzyma zaproszenie do zwiedzenia fabryki NEVS.

ZOBACZ TAKŻE: Od 2030 w Szwecji nie kupisz samochodów napędzanych paliwami kopalnymi

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Dotknięta kryzysem gospodarczym spółka General Motors, ogłosiła w 2009 roku, że nie będzie więcej wspierać finansowo Saaba. W lutym 2009 roku produkcja Saaba po raz pierwszy stanęła. Powodem były płatności celne za importowane materiały, które nie zostały zrealizowane. Saab na koniec lutego 2010 roku wpadł w ręce Spykera, małej, holenderskiej firmy produkującej sportowe samochody. Pojawiało się coraz więcej problemów z produkcją. Przez nieopłacone faktury dostawcy wstrzymywali dosyłanie potrzebnych do produkcji elementów. W czerwcu 2012 roku nowo utworzona szwedzko-chińska firma National Electric Vehicle Sweden (NEVS) przejęła Saaba w celu opracowania samochodów elektrycznych. Chociaż produkcja klasycznego Saaba 9-3 została zakończona w 2011 roku, grupa ponownie wyprodukowała na przełomi 2013/2014 roku niewielką serią modelu 9-3.

Tu i Teraz
Kiełbasy Volkswagena z rekordową sprzedażą
Tu i Teraz
Elon Musk chce powiększyć fabrykę pod Berlinem. W planach produkcja taniej Tesli
Tu i Teraz
Nie ma chętnych na zakup legendarnej polskiej firmy. Nie wpłynęła żadna oferta
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka firma motoryzacyjna ogłosiła upadłość
Tu i Teraz
Uwaga na nowy system RedLight. Rejestruje przejazd na czerwonym świetle i nie tylko