Niezależna ocena wykazała, że podstawowa wersja Modelu S była dostępna za niecałe 60 tys. euro, poniżej ustalonego limitu i kwalifikowała się od początku do dopłaty — poinformował federalny urząd spraw gospodarczych i kontroli eksportu BAFA.

W 2o16 r. Niemcy uruchomiły program zachęt z budżetem miliarda euro, częściowo finansowanym przez niemieckie firmy samochodowe, aby zachęcać do korzystania z e-aut, ale ustalono limit cenowy, wykluczający pojazdy segmentu premium. W grudniu BAFA usunął niespodziewanie z listy Teslę twierdząc, że klienci nie mogli zamawiać aut w podstawowej wersji bez dodatkowego wyposażenia, co windowało cenę powyżej ustalonego limitu.

Tesla zaprzeczyła wówczas, że nie było takich wersji do kupienia, teraz dodała, że podstawowa wersja była zawsze dostępna poniżej limitu ceny. Mimo tego BAFA zapowiedział sprawdzenie wcześniej zatwierdzonych podań o dopłatę, co może oznaczać, że niektórym klientom przyjdzie zwrócić przyznane pieniądze.

Urząd podał na swym portalu, że otrzymał 1275 podań o dopłaty. Nie wiadomo było od razu, ile z nich zatwierdzono przed usunięciem Tesli z listy modeli kwalifikujących się do dopłat. Zgodnie z przyjętym programem, kupujący pojazd całkowicie elektryczny otrzymuje 4 tys. euro, a na hybrydę plug-in — 3 tys. euro