Fundusz majątkowy Arabii Saudyjskiej miał pomóc w wycofaniu Tesli z giełdy. Teraz Elon Musk oświadczył, że nie przyjąłby tej propozycji. Wszystko przez zabójstwo saudyjskiego dziennikarza Dżamala Chaszodżdżiego.

Żeby wycofać Teslę z giełdy nawet Elon Musk potrzebował finansowego wsparcia. Miliarder latem tego roku spotkał się z przedstawicielami państwowego funduszu Arabii Saudyjskiej, którzy byli zainteresowani jego propozycją. Podczas wywiadu dla portalu recode.net przyznał, że aktualnie na propozycję pozyskania środków od Saudyjczków odpowiedziałby „prawdopodobnie nie”. Zmiana zdania Muska jest konsekwencją wydarzeń, jakie rozegrały się w saudyjskim konsulacie w Stambule. Dziennikarz Dżamal Chaszodżdi został tam – według prokuratury – uduszony, następnie poćwiartowany i rozpuszczony w kwasie.

Elon Musk nie przyjąłby dzisiaj pomocy funduszu z Arabii Saudyjskiej

7 sierpnia Elon Musk oznajmił na Twitterze, że zamierza wycofać Teslę z giełdy. Finansowanie miało pochodzić z funduszu majątkowego Arabii Saudyjskiej, który już wcześniej kupił 5 procent akcji Tesli. Pod koniec sierpnia Musk porzucił jednak ten pomysł.

ZOBACZ TAKŻE: Nowy plan Elona Muska: Tania Tesla już za trzy lata

Za wprowadzenie w błąd inwestorów Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych (SEC) wszczęła działanie przeciwko Muskowi, który pod naciskami zawarł porozumienie i zrezygnował ze swojej funkcji. Kosztowało go to dodatkowo 20 mln dolarów grzywny. Elon Musk został na stanowisku dyrektora generalnego firmy. Mimo to nie zmienił swojego zdania na temat wycofania Tesli z giełdy: „Moim zdaniem firma działałaby lepiej w prywatnych rękach” – powiedział portalowi recode.net.

Projekt Starlink ma na celu umieszczenia 4425 satelitów na niską orbitę okołoziemską.

Nerwowo zrobiło się również w należącej do Muska firmie SpaceX, pracującej m.in. nad projektem Starlink. Jest to program wystrzelenia aż 4425 satelitów na niską orbitę okołoziemską które mają zapewnić szerokopasmowy internet w każdym miejscu na ziemi. Pierwsza faza projektu już się rozpoczęła. W lutym rakieta Falcon 9 wystrzeliła dwa 400-kilogramowe satelity telekomunikacyjne. Służą do testowania pracy nowej sieci. Kolejna faza ruszy po wydaniu zezwolenia przez Amerykańską Federalną Komisję Łączności (FCC) na budowę przez spółkę SpaceX globalnej sieci rozsiewającej internet. Musk naciska, żeby sieć działała w połowie 2020 roku, przed startem konkurencyjnych rozwiązanań amerykańskiej firmy OneWeb oraz kanadyjskiego Telesatu. Chodzi o duże pieniądze. Stowarzyszenia Przemysłu Satelitarnego (Satellite Industry Association) szcuje, że rynek transmisji szerokopasmowej jest wart około 128 mld dolarów.

To jak Elon Musk jest zajęty, widać po zsumowaniu jego wszystkich aktywności. Właśnie na swoim Twitterze pokazał film z budowanego pod Los Angeles tunelu HyperLoop. Pierwsze testy mają się odbyć już 10 grudnia. Tunel jest drążony w miejscowości Hawthorne i ma służyć pasażerom, którzy mają przemieszczać się w nim z prędkością do 240 km/h na specjalnej platformie mieszczącej od 8 do 16 osób. Komunikację między tunelem a powierzchnią mają zapewniać windy mogące zwozić również samochody. Docelowo ma powstać sieć tuneli biegnących w różnych kierunkach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Siedziba Opla w Russelsheim

Opel: Cud nad Renem

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu na początku października  prezes Grupy PSA, Carlos ...

Dlaczego kierowcy zdradzają

Kuszeni atrakcyjnymi ofertami kierowcy są coraz mniej lojalni wobec marek aut. Na dojrzałych rynkach ...

BMW i3s: Radość na krótkiej smyczy

Mocniejsze i szybsze, nieco zmodyfikowane w stosunku do „cywilnej” wersji i… wciąż o nie ...

Volkswagen ID concept - protoplasta VW I.D., który wyjedzie na drogi w 2020 r. Baterie do całej rodziny tego modelu będą powstawały w zakładach LG Chem w Polsce

Niemcy szukają w Polsce akumulatorów do elektryków

Niemcy chcą rozmawiać z Polską o współpracy w produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. To ...

Wkrótce testy aut autonomicznych Daimlera i Boscha

Daimler i dostawca podzespołów Rober Bosch zaczną za kilka miesięcy testowanie pojazdów nie wymagających ...

Warszawski salon Inchcape

Salony Inchcape zarządzane z Polski

Szef Inchcape Motor Polska, należącego do brytyjskiej firmy Inchcape, dealera BMW i Mini, odpowiada ...