fot. AdobeStock

Około 1200 specjalistów BMW i Daimlera będzie razem pracować nad technologiami automatycznego prowadzenia pojazdów. To sposób na zmniejszenie kosztów technologicznej rewolucji.

Strategiczne partnerstwo ma pomóc w opracowaniu systemów wspomagania układów kierowniczych, autonomicznej jazdy na autostradach i parkowania pojazdu bez ingerencji kierowcy — ogłosiły w komunikacie BMW i Daimler. Oba koncerny zastrzegły przy tym, że opracowane rozwiązania będą w swoich pojazdach wdrażać niezależnie.

fot. Daimler

Pomysł na połączenie sił pojawił się w lutym 2019 r. Teraz firmy doszły do porozumienia, co więcej, spodziewają się wdrożenia efektów wspólnych prac już w 2024 r.Podpisany właśnie list intencyjny przewiduje wspólne prace nad technologiami następnej generacji systemów wspomagania kierowcy, autonomicznej jazdy na autostradach i automatycznego parkowania zgodnie z poziomem 4 Towarzystwa Inżynierów Motoryzacyjnych SAE.

CZYTAJ TAKŻE: Gdy twój samochód grzebie w sieci

– Łączymy kompetencje i specjalistyczną wiedzę dwóch technologicznych liderów. W Grupie BMW długoterminowe partnerstwa mają zasadnicze znaczenie dla osiągania postępów w pracach przemysłowych dotyczących jazdy autonomicznej. Połączenie wiedzy obu firm zwiększy naszą siłę w zakresie innowacji i przyspieszy rozpowszechnianie tej technologii — wyjaśnia Klaus Fröhlich z zarządu BMW.

fot. BMW

Autonomiczna jazda to dla nas jedna z najbardziej rewolucyjnych innowacji, a cała Grupa Daimlera ciężko nad tym pracuje. Mając odpowiednich partnerów możemy liczyć na szybsze postępy w rozwijaniu tych technologii i wprowadzić ja bezpiecznie na drogi, bo zawsze dla Daimlera najważniejszym celem jest bezpieczeństwo – skomentował zawarte porozumienie Ola Källenius, szef koncernu ze Stuttgartu.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne przyspieszenie Apple

Planowana współpraca zapewni obu grupom oczywiste korzyści: wiedza i doświadczenie poszczególnych osób i skalowalna architektura przyspieszą i uproszczą prace nad przyszłymi generacjami technologii automatyzacji jazdy. Co więcej, pozwoli to na szybsze wprowadzenie na rynek sprawdzonych rozwiązań. Wspólne prace będą dotyczyć kilku etapów automatyzacji, poziomy 3 i 4 umożliwią autonomiczną jazdę na autostradach. Obaj partnerzy omówią też możliwość rozszerzania współpracy o prace nad technologiami pozwalającymi na taką jazdę także na obszarach zabudowanych, zwłaszcza w miastach.

CZYTAJ TAKŻE: Nissanem pojedziesz bez trzymania kierownicy

BMW i Daimler rozważą również dodatkowe partnerstwa z innymi firmami technologicznymi i producentami pojazdów, którzy mogą przyczynić się do sukcesu tego przedsięwzięcia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Premiery 2019 | BMW: Rok mocy

Zapowiada się bardzo pracowity rok dla BMW. W roku 2019 pojawi się kilka modernizacji, ...

Przewoźnicy narzekają, ale kupują ciężarówki na potęgę

Wysoki popyt na przewozy rozgrzał rynek ciężarówek. Po rekordowym październiku, w którym rejestracje sięgnęły ...

Nowa Mazda 3 hatchback: Ku górze

Od pewnego czasu Mazda ma coraz większą chrapkę na zmianę postrzegania marki i wejście ...

Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe: Coraz mocniej stawiamy na hybrydy

Dla nas największym wyzwaniem pozostaje elektryfikacja, częściowo wymuszona koniecznością osiągnięcia wyznaczonych poziomów emisji dwutlenku ...

Elektryczna infrastruktura rośnie jak na drożdżach

Nie tylko Europa, ale i Polska staje się krajem przyjaznym elektromobilności. Z każdym miesiącem ...

Na ulicach Bombaju

Hinduska jazda

Jak się jeździ w Indiach? Powoli. Przekonanie o kompletnym chaosie na tamtejszych drogach jest złudne. ...