BMW i Daimler łączą siły

Około 1200 specjalistów BMW i Daimlera będzie razem pracować nad technologiami automatycznego prowadzenia pojazdów. To sposób na zmniejszenie kosztów technologicznej rewolucji.

Publikacja: 07.07.2019 12:17

BMW i Daimler łączą siły

Foto: fot. AdobeStock

Strategiczne partnerstwo ma pomóc w opracowaniu systemów wspomagania układów kierowniczych, autonomicznej jazdy na autostradach i parkowania pojazdu bez ingerencji kierowcy — ogłosiły w komunikacie BMW i Daimler. Oba koncerny zastrzegły przy tym, że opracowane rozwiązania będą w swoich pojazdach wdrażać niezależnie.

""

fot. Daimler

moto.rp.pl

Pomysł na połączenie sił pojawił się w lutym 2019 r. Teraz firmy doszły do porozumienia, co więcej, spodziewają się wdrożenia efektów wspólnych prac już w 2024 r.Podpisany właśnie list intencyjny przewiduje wspólne prace nad technologiami następnej generacji systemów wspomagania kierowcy, autonomicznej jazdy na autostradach i automatycznego parkowania zgodnie z poziomem 4 Towarzystwa Inżynierów Motoryzacyjnych SAE.

CZYTAJ TAKŻE: Gdy twój samochód grzebie w sieci

– Łączymy kompetencje i specjalistyczną wiedzę dwóch technologicznych liderów. W Grupie BMW długoterminowe partnerstwa mają zasadnicze znaczenie dla osiągania postępów w pracach przemysłowych dotyczących jazdy autonomicznej. Połączenie wiedzy obu firm zwiększy naszą siłę w zakresie innowacji i przyspieszy rozpowszechnianie tej technologii — wyjaśnia Klaus Fröhlich z zarządu BMW.

""

fot. BMW

moto.rp.pl

Autonomiczna jazda to dla nas jedna z najbardziej rewolucyjnych innowacji, a cała Grupa Daimlera ciężko nad tym pracuje. Mając odpowiednich partnerów możemy liczyć na szybsze postępy w rozwijaniu tych technologii i wprowadzić ja bezpiecznie na drogi, bo zawsze dla Daimlera najważniejszym celem jest bezpieczeństwo – skomentował zawarte porozumienie Ola Källenius, szef koncernu ze Stuttgartu.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne przyspieszenie Apple

Planowana współpraca zapewni obu grupom oczywiste korzyści: wiedza i doświadczenie poszczególnych osób i skalowalna architektura przyspieszą i uproszczą prace nad przyszłymi generacjami technologii automatyzacji jazdy. Co więcej, pozwoli to na szybsze wprowadzenie na rynek sprawdzonych rozwiązań. Wspólne prace będą dotyczyć kilku etapów automatyzacji, poziomy 3 i 4 umożliwią autonomiczną jazdę na autostradach. Obaj partnerzy omówią też możliwość rozszerzania współpracy o prace nad technologiami pozwalającymi na taką jazdę także na obszarach zabudowanych, zwłaszcza w miastach.

CZYTAJ TAKŻE: Nissanem pojedziesz bez trzymania kierownicy

BMW i Daimler rozważą również dodatkowe partnerstwa z innymi firmami technologicznymi i producentami pojazdów, którzy mogą przyczynić się do sukcesu tego przedsięwzięcia.

Strategiczne partnerstwo ma pomóc w opracowaniu systemów wspomagania układów kierowniczych, autonomicznej jazdy na autostradach i parkowania pojazdu bez ingerencji kierowcy — ogłosiły w komunikacie BMW i Daimler. Oba koncerny zastrzegły przy tym, że opracowane rozwiązania będą w swoich pojazdach wdrażać niezależnie.

Pomysł na połączenie sił pojawił się w lutym 2019 r. Teraz firmy doszły do porozumienia, co więcej, spodziewają się wdrożenia efektów wspólnych prac już w 2024 r.Podpisany właśnie list intencyjny przewiduje wspólne prace nad technologiami następnej generacji systemów wspomagania kierowcy, autonomicznej jazdy na autostradach i automatycznego parkowania zgodnie z poziomem 4 Towarzystwa Inżynierów Motoryzacyjnych SAE.

Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony