Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Samochody z segmentu D oferują rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu były dostępne jedynie na pokładzie pojazdów premium. Nie trzeba już wydawać 200-300 tysięcy złotych, by cieszyć się najnowszymi zdobyczami inżynierii elektronicznej.

Do tej grupy należy Skoda Superb. Nasi południowi sąsiedzi opracowali pojazd bez kompleksów konkurujący z Volkswagenem Passatem, Oplem Insignią, Fordem Mondeo, czy Renault Talismanem. Czeskie auto przekonuje nie tylko przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, ale także największym w klasie bagażnikiem. Oferuje też całą gamę benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych, szerokie możliwości personalizacji oraz elektroniczne dodatki, których nie powstydziliby się najbardziej zagorzali fani nowoczesnych gadżetów.

Skoda Superb ma jedno z najbardziej obszernych wnętrz w swojej klasie.

Komfort na pierwszym planie

Najtańszy Superb z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.4 TSI (125 KM) kosztuje niewiele ponad 86 tysięcy złotych. Kombi jest droższe o niecałe 4 tysiące. W standardzie otrzymujemy komplet poduszek powietrznych, system Front Assist z funkcją autonomicznego, awaryjnego hamowania przed przeszkodą, automatyczną klimatyzację z regulacją w dwóch strefach, tempomat, a także radio z wejściem na kartę SD i zewnętrzne nośniki wpinane w gniazdo USB. Ponadto, Skoda oferuje mnóstwo przestrzeni w dwóch rzędach i bagażnik zdolny pomieścić w liftbacku aż 625 litrów. Do tego, łatwo go zapełnić ekwipunkiem, bowiem otwór załadunkowy jest wyjątkowo okazały – pokrywa podnosi się wraz z szybą. To wszystko w odmianie podstawowej.

Bagażnik Superba Kombi pomieści maksymalnie aż 1950 litrów bagażu.

Wystarczy jednak zagłębić się w cennik, by znaleźć w nim smaczki przeniesione wprost z klasy premium. Mowa tu między innymi o skórzanych, dobrze wyprofilowanych fotelach z podgrzewaniem z funkcją masażu i wentylacji, podgrzewanej, wielofunkcyjnej kierownicy, ogrzewaniu postojowym ze zdalnym sterowaniem, oknie dachowym, pneumatycznym, samopoziomującym zawieszeniu tylnej osi (kombi), a także multimediach. Te podstawowe zadowolą niezbyt wymagających użytkowników. Dla tych bardziej zaawansowanych przygotowano prawdziwe kombajny multimedialne. flagowy zestaw ma wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, dotykową i głosową obsługę oraz bardzo wydajny procesor. Dzięki temu poszczególne katalogi przełączają się błyskawicznie. Podobnie wygląda reakcja na wybieranie pożądanych funkcji, a tych jest bez liku.

ZOBACZ TAKŻE: Skoda Octavia: komfort i bezpieczeństwo w standardzie

Hot Spot i dysk twardy

Columbus wymaga dopłaty w wysokości 6400 złotych. Kwota pozornie niemała, ale jeśli zestawimy ją z konkurencją okaże się, że tylko spokrewniony Volkswagen Passat oferuje równie zaawansowane urządzenie. Skodowski system został wyposażony w dysk twardy o pojemności 64 GB. Odtwarza wiele formatów muzycznych, filmowych, a także graficznych. To umożliwia słuchanie, oglądanie i przeglądanie przez dziesiątki godzin rozmaitych treści multimedialnych bez konieczności łączności z internetem. Pliki można transferować za pośrednictwem USB lub dwóch wejść na karty SD. Obraz w jakości HD umili nawet najdłuższy, deszczowy urlop. Chcąc cieszyć się wysoką jakością odtwarzanego dźwięku, warto postawić na audio sygnowane przez firmę Canton – 12 głośników i 610 W mocy.

Przez 9,2 calowy ekran obsługujemy m.in. nawigację, multimedia czy telefon.

Dodatkowo, użytkownik dostaje w pakiecie dokładną mapę Europy z analizą w czasie rzeczywistym natężenia ruchu drogowego. System działa wydajnie, przez co można oszczędzić aplikacje wbudowane w smartfonie. Jeśli jednak macie życzenie sparować telefon komórkowy, nie ma najmniejszego problemu. Urządzenie pozwala połączyć dwa telefony równolegle, a także przenieść certyfikowane aplikacje na centralny wyświetlacz w samochodzie. To ukłon w stronę użytkowników smartfonów wykorzystujących Androida lub iOS. Tym samym, zyskujecie szansę na sprawdzenie pogody na wybranym obszarze, cen paliw, dostępności miejsc parkingowych, czy kursy walut. A to dopiero początek wyliczanki.

ZOBACZ TAKŻE: Skoda Kodiaq: Naszpikowana systemami bezpieczeństwa

Multimedialny kombajn współpracuje również z tunerem telewizyjnym. Umożliwia głosowe pisanie lub odczytywanie wiadomości tekstowych, a także uczynienie ze smartfona pilota. To udogodnienie pozwala wpisywać dane w nawigacji, przełączać nośniki multimedialne podczas jazdy, a także weryfikować podstawowe parametry samochodu z dowolnego miejsca na ziemi. Warunek stanowi połączenie z internetem. Inżynierowie pomyśleli również o tej kwestii. Chcąc stworzyć mobilne biuro na pokładzie Skody, wystarczy umieścić w porcie kartę SIM. WI-Fi jest zintegrowane i dzieli sygnał na kilka urządzeń.

Bardzo łatwo ze Skody Superb zrobimy mobilne biuro.

Nie potrzeba kabli

Kolejne udogodnienie stanowi bezprzewodowa ładowarka indukcyjna zlokalizowana w miejscu, gdzie zdecydowana większość użytkowników kładzie telefon – pod panelem klimatyzacji. Ma również wzmacniacz sygnału, co powinno zapewnić lepszą jakość rozmowy na obszarach, gdzie dotychczas występował problem z zanikającym pasmem.

ZOBACZ TAKŻE: Postaw na systemy bezpieczeństwa i doskonalenie techniki jazdy

Multimedia to nie wszystko

Nie tylko multimedia stanowią o komforcie codziennej eksploatacji. Pokonywanie kolejnych setek kilometrów wiąże się z nieprzewidywalnymi trudnościami w postaci wybiegających na drogę zwierząt, pozostawionymi bez oświetlenia samochodów, czy też pieszych pojawiających się na ulicy znienacka. I na to receptę znaleźli inżynierowie Skody. Superb będący flagowym modelem koncernu oferuje użytkownikowi najnowocześniejsze rozwiązania. Elektroniczni asystenci czuwają nie tylko nad prawidłowym parkowaniem, pojazdami w martwym polu, utrzymaniem auta w pasie ruchu i bezpiecznej odległości względem poprzedzającego samochodu. W razie wystąpienia poważnego zagrożenia, auto zjedzie na pobocze, a jeśli katastrofa będzie nieunikniona, zminimalizuje ewentualne straty autonomicznym domknięciem szyb, szklanego dachu i dociśnięciem pasów bezpieczeństwa. W ostatnich miesiącach pojawił się jeszcze jeden system.

Wyposażenie seryjne obejmuje szereg asystentów jazdy, ale i Pedestrian Monitor, który ostrzega przed ewentualnymi kolizjami.

Ochrona pieszych

Wypadki z udziałem pieszych stanowią problem nie tylko w miastach, lecz również w obszarze niezabudowanym. Pedestrian Monitor żyje w symbiozie z seryjnie montowanym układem Front Assist. Opiera się na radarze monitorującym w trybie ciągłym przestrzeń przed samochodem i ostrzega przed ewentualnymi kolizjami. Współdziała z systemem elektronicznej stabilizacji toru jazdy, a także hamulcami i zewnętrznym oświetleniem, co pozwala ostrzec innych użytkowników. Działa przy prędkościach od 5 do 65 km/h. Po wykryciu pieszego w niebezpiecznie bliskiej odległości od pojazdu, wysyła dźwięk ostrzegawczy i sygnał graficzny. Jeśli kierowca w porę nie zareaguje, Skoda zdalnie uruchomi hamulce minimalizując skutki kolizji. W większości zbadanych przypadków, udało się zapobiec tragicznemu w skutkach wypadkowi.

ZOBACZ TAKŻE: Elektronika na straży bezpieczeństwa i komfortu

Nie oszczędzaj

Na bezpieczeństwie i komforcie nie warto oszczędzać. Elektroniczni asystenci zadbają o monitorowanie przestrzeni wokół samochodu, natomiast elektroniczne gadżety sprawią, że nawet najdłuższa podróż będzie przyjemnością. Odpowiednio wyprofilowane fotele wyeliminują problematyczne bóle kręgosłupa, a opcjonalny masaż pozwoli nabrać sił przed kolejnymi aktywnościami czekającymi w miejscu docelowym.

Zobacz również nową Skodę KODIAQ:

Materiał powstał przy współpracy Skoda Polska

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Swiss Post testuje już pierwsze samochody autonomiczne.

Autonomiczne pojazdy już wkrótce zaczną dostarczać paczki

Nowoczesne technologie w logistyce poprawią efektywność i rozwiążą problem z niedoborem pracowników. Samochody bez ...

Rowery Lime wjeżdżają do Warszawy

Na stołecznych ulicach pojawią się rowery w zielonych barwach amerykańskiego operatora elektrycznych hulajnóg na ...

Rewolucja w strukturach Forda. Do zarządu wejdzie kobieta

Alexandra English Ford zostanie pierwszą kobietą z rodziny Fordów, która obejmie jedno ze stanowisk ...

Poznań Motor Show 2019: Czas na samochodowy weekend

W Europie Środkowo-Wschodniej nie ma większego wydarzenia o tematyce motoryzacyjnej. Mimo, że zabrakło w ...

Zmiany w ofercie Dacii Duster. Bez napędu 4×4 i najmocniejszego silnika, za to drożej

Z oferty modelowej Dacii Duster usunięto wersję z napędem na cztery koła oraz najmocniejszy, ...

Polskie auto elektryczne wyjedzie z fabryki w Jaworznie za 4 lata

Fabryka samochodów elektrycznych Izera powstanie w Jaworznie w województwie śląskim. Dziś oficjalnie ogłoszona została ...