Każda dłuższa podróż samochodem bywa stresująca. Trzeba się do niej skrupulatnie przygotować, by nie zaprzątać sobie głowy sprawami, o których mogliśmy zapomnieć podczas pakowania. Są jednak kwestie, które rozwiązuje solidna i bogata infrastruktura drogowa. Nie możemy też zapominać o nowoczesnych technologiach ułatwiających życie i poprawiających efektywność funkcjonowania wybranych stacji.

Po pierwsze elektromobilność

Europejski plan rozwoju rynku elektromobilności jest bardzo ambitny. Coraz gęstsza sieć ładowarek sprawia, że mieszkańcy Starego Kontynentu coraz chętniej wsiadają za kierownicę samochodów elektrycznych. W pierwszym półroczu 2019 tylko w Niemczech zarejestrowano ponad 48 tysięcy samochodów z napędem alternatywnym. Na drugim miejscu znajduje się Norwegia z wynikiem 44 tysięcy. Podium zamyka Francja ze sprzedażą na poziomie 29 tysięcy. W tym samym czasie Chińczycy kupili ponad 620 tysięcy pojazdów z silnikiem bezemisyjnym. To rekord, biorąc pod uwagę sumy rok do roku. W każdym z tych krajów zainteresowanie rośnie przynajmniej z wynikiem dwucyfrowym, a w niektórych przekracza nawet 130 procent.

Coraz lepiej sytuacja wygląda w Polsce. Pierwsze półrocze 2019 zamknęliśmy sprzedażą na poziomie 945 egzemplarzy. Względem największych rynków motoryzacyjnych na świecie, zanotowaliśmy imponujący wzrost w stosunku do tego samego okresu w 2018 – 221,4 procenta. Nie dziwi więc fakt, że najważniejsi gracze nad Wisłą upatrują w elektryfikacji przyszłość. Należy do nich gigant paliwowy LOTOS.

W październiku 2018 naftowy koncern uruchomił pilotażowy projekt o nazwie Niebieski Szlak. Według pierwotnych założeń, miał zapewnić wszystkim posiadaczom aut elektrycznych i hybrydowych bezpieczny oraz komfortowy dojazd ze stolicy do Trójmiasta i z powrotem. Misja odważna i jak się okazało, realna. Stacje  szybkiego ładowania przy stacjach LOTOS oddalono od siebie maksymalnie o 153 kilometry. W Warszawie zlokalizowano dwa, 6 w Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach A1 i A2, i kolejne 4 w Gdańsku i Gdyni. Co ważne, wszystkie pozwalają bezpłatnie korzystać z zaawansowanej infrastruktury.  Każdy z nich ma sumaryczną moc ładowania do 150 kW, pozwalając na jednoczesne zasilenie energią 2 pojazdów elektrycznych. Rzeczywistość pokazała, że warto być pionierem. Tylko przez pierwsze trzy miesiące z oferty skorzystało 1300 kierowców. Rosnąca popularność pojazdów bezemisyjnych sprawia, że przyszłość maluje się w jasnych barwach. Jeśli więc zapomnieliście naładować auta, nie martwcie się na zapas. Na wybranych stacjach LOTOS uzupełnicie energię w 30 minut do 80 procent.

Nie tylko elektryczna, ale i wodorowa przyszłość

W Niemczech nie bez przyczyny powstaje sieć składająca się z 400 stacji wodorowych. Kilkadziesiąt znajdziemy też w Skandynawii, co pozwala użytkownikom między innymi Toyoty Mirai i Hyundaia Nexo swobodnie poruszać się po międzymiastowych odcinkach. Nieco w tyle pozostaje Polska, ale sytuację odmieni wkrótce LOTOS. Polska spółka rozpoczęła w 2018 roku projekt budowy stacji do tankowania pojazdów wodorem.

Tworzenie nowej i innowacyjnej infrastruktury ściśle wiąże się ze strategią przyjętą przez rząd oraz Unię Europejską – „Czysta energia dla transportu”. Wielomilionowe dofinansowanie ze środków unijnych pomoże wdrożyć odważne wizje alternatywnego paliwa w życie, a także uruchomić pierwsze punkty LOTOS Energy Hub. Będą przyjazne dla środowiska, a także wpiszą się w strategię wielkogabarytowego transportu bezemisyjnego.

Nowe stacje pokazują przyszłościowe kierunki

Poza paliwami alternatywnymi, LOTOS sukcesywnie zmienia wizerunek własnych punktów sprzedaży. Dobrym przykładem jest warszawska stacja przy ulicy Łopuszańskiej. Nie dość, że stała się elementem Niebieskiego Szlaku, to jest pionierem w kwestii ekologicznych rozwiązań. Na jej dachu i wiacie osłaniającej stanowiska do tankowania, zainstalowano zestaw paneli fotowoltaicznych. Przy odpowiedniej operacji słonecznej są w stanie wygenerować prąd o chwilowej mocy na poziomie około 17 kW. Koncern zdecydował się również na latarnie hybrydowe zasilane energią słoneczną i wiatrową. Kolejną innowacją jest system odzysku deszczówki, pozwalający zmniejszyć zużycie wody gospodarczej. Nowinki techniczne sprawdzają się bez zarzutu, co sprawia, że podobnych rozwiązań możemy w przyszłości spodziewać się na kolejnych stacjach LOTOS.

Poza zaawansowanymi systemami pozwalającymi na częściowo autonomiczne funkcjonowanie, LOTOS mocno odmienia własne placówki wewnątrz. Wszystko po to, by klienci czuli się bardziej komfortowo i mogli korzystać z szerokiego asortymentu. W ramach przebudowy, stacja przy ulicy Łopuszańskiej zyskała Digital Signage. Pod tym określeniem kryje się system komunikacji multimedialnej, na który składają się monitory umieszczone nad kasami i regałami chłodniczymi. Kolejne zlokalizowano w strefie Cafe Punkt. Wyświetla się na nich aktualna oferta sklepowa oraz gastronomiczna. Przedstawiają również aktualne promocje, by klient mógł zaoszczędzić.

Przy okazji cyfryzacji, możemy też korzystać z info-kiosków i tabletów. To ukłon w stronę klientów korzystających z programu premiowego Navigator. Można na nich zapoznać się z aktualną ofertą i przejrzeć listę nagród wymiennych na punkty. Dodatkowo, system połączony jest z internetem, więc gość stacji może sprawdzić pogodę, wiadomości, a nawet trasę dojazdu do wybranego miejsca. Najmłodsi natomiast docenią interaktywne gry komputerowe. Dorośli w tym czasie w spokoju dokonają płatności i skorzystają z szerokiej oferty gastronomicznej.

Zdrowe i świeże jedzenie

Klienci mają coraz większe wymagania. Stacje to już nie tylko miejsce, gdzie uzupełnimy paliwo w samochodzie, lecz również szansa na dobry i zdrowy posiłek. Nowy wystrój proponowany przez LOTOS oferuje też wygodne miejsca do odpoczynku. To nie tylko możliwość posilenia się w komfortowych warunkach, ale także przeprowadzenie spotkania biznesowego lub po prostu towarzyskiego.

W ramach strategii koncernu na najbliższych kilka lat, stacje LOTOS zmieniają się nie do poznania. Oferta gastronomiczna pod nazwą Cafe Punkt dostępna jest już w 401 lokalizacjach w całym kraju. Polska firma współpracuje również z siecią Subway wszędzie tam, gdzie widzi możliwość i potrzebę wzbogacenia standardowego menu. W 35 barach szybkiej obsługi możemy swobodnie komponować kanapki, sałatki, a także wrapy.

Zatrzymaj się na ciepły obiad

Kolejna propozycja marki LOTOS obejmuje ciepłe posiłki. To ciekawa oferta dla osób żądnych przerwy na zdrowy i ciepły obiad. Projekt funkcjonujący pod nazwą Stacja Smaku powstał na stacji w Redzie, położonej przy ruchliwej trasie na wjeździe do Trójmiasta od strony Szczecina. Kolejne 10 lokalizacji zostanie udostępnionych klientom już wkrótce. Będziemy mogli z nich korzystać przy strategicznych szlakach komunikacyjnych. Na miejscu zjemy dania przygotowywane ze świeżych składników wysokiej jakości od lokalnych dostawców. Według autorskich receptur przyrządzanych na oczach klienta. W sam raz na pożywne śniadanie, lunch, obiad lub kolację.

Wspólnie dbamy o zdrowie i chronimy środowisko

Dopasowując się do aktualnych trendów światowych, LOTOS postanowił zadbać też o zdrowie swoich klientów. Już w 30 lokalizacjach znajdziemy stoiska oznaczone jako Zdrowa Półka. Oferują produkty naturalnego pochodzenia, korzystnie wpływające na funkcjonowanie organizmu.

Od 1 października bieżącego roku ruszyła natomiast akcja prowadzona wraz z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste. Ambitny projekt ma na celu ograniczenie korzystania z plastikowych opakowań. Dzięki temu, możemy na stację LOTOS przyjść z własnym kubkiem i zamówić kawę. Dodatkowy bonus to rabat w wysokości 1 zł. Większa jest jednak korzyść dla środowiska. Projekt #zwlasnymkubkiem to dopiero początek kampanii mającej propagować ekologiczne rozwiązania i przyzwyczajać klientów do troski o otaczającą naturę.

 

Materiał Partnera

Mogą Ci się również spodobać

Milion włoskich elektryków

Włoski rząd przygotowuje plan wprowadzenia miliona samochodów elektrycznych na krajowe drogi do 2022 r. ...

Milion e-aut w Polsce dopiero za 125 lat

Opóźnienia we wprowadzeniu dopłat do zakupu elektrycznych samochodów mocno opóźnia rozwój elektromobilności w Polsce. ...

Serwis marzeń – w Lexusie gościnność to za mało

Co nas łączy z Japonią i Japończykami? To bez wątpienia gościnność, którą wszyscy mamy ...

Opóźni się otwarcie „Zakopianki”. GDDKiA wyrzuciła z budowy wykonawcę.

O blisko rok opóźni się pełne włączenie do ruchu odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień ...

Nowy Peugeot 308. Większy i odważny stylistycznie

Nowy Peugeot 308 zostanie wprowadzony na rynek późnym latem 2021 r. To ciekawy stylistycznie ...

Więcej dróg na święta, choć z ograniczeniami

Autostrada bez węzłów, obwodnica bez zjazdów – drogowcy włączają do ruchu odcinki bez pełnej ...