Skoda Kodiaq po face liftingu przede wszystkim otrzymała zmieniony design przodu. To nie tylko przeprojektowany zderzak, nieco inaczej poprowadzona linia maski i potężny grill, przez co auto stało się muskularne i dynamiczne. To także, a może przede wszystkim, nowy kształt reflektorów.

Trudno się dziwić, stoi za tym nie tylko kwestia estetyki, ale najnowocześniejsza technologia. Węższe, bardziej dynamiczne reflektory są teraz standardowo wyposażone w technologię LED, a po raz pierwszy w Kodiaqu dostępne są opcjonalnie reflektory Full LED Matrix (w standardzie już od wersji Style). Nie mają one oddzielnych świateł przeciwmgielnych, zamiast tego są wyposażone w oświetlenie przeznaczone do wykorzystania podczas niesprzyjających warunków pogodowych – tryb, który lepiej oświetla drogę, gdy widoczność jest słaba. Całość uzupełniają tylne światła również w technologii LED.

- Odświeżając model Kodiaq jeszcze bardziej podkreśliliśmy jego kluczowe cechy w wyglądzie nadwozia. Nowa, sześciokątna osłona chłodnicy Skoda, bardziej wyraziście zarysowana maska i terenowe akcenty z przodu i z tyłu nadają SUV-owi mocny wygląd. Kształt czterech nowo rozmieszczonych reflektorów uwydatnia wyjątkowy charakter auta. Nowy spojler tylny poprawia aerodynamikę samochodu, a wraz z ostrzej zarysowanymi światłami tylnymi nadaje bardziej elegancki wygląd – mówi Oliver Stefani, szef Skoda Design.

Wygoda w siedem osób

Auto nie zmieniło się pod względem wymiarów, jednak dzięki kilku detalom sylwetka wydaje się bardziej pociągła a przy tym muskularna, ba o nieco zmienionych proporcjach. Jak to możliwe? Nowy tylny spojler w błyszczącej czerni sprawia, że nadwozie Kodiaqa wydaje się dłuższe i smuklejsze. Wraz z bocznymi wlotami spojler poprawia aerodynamikę samochodu, zmniejszając w ten sposób emisję CO2. Dyfuzor z tyłu ma srebrne wykończenie, a zderzak o nowym kształcie jest w kolorze nadwozia. Trzecie światło stopu jest wbudowane w spojler, a tylna szyba jest nieco węższa. Podkreśla to wizualnie szerokość SUV-a i dodaje mu dynamicznego wyglądu.

Charakterystyczne, czarne listwy progowe wykonane są z wytrzymałego tworzywa a nadkola z przodu i z tyłu z efektownymi wykończeniem podkreślają pełen charakteru wygląd Skody Kodiaq.

Bez zmian pozostał także imponującej wielkości bagażnik auta. W zależności od wersji i konfiguracji ma pojemność do aż 2065 l. Przy długości samochodu mierzącej 4697 mm, szerokości 1882 mm i rozstawie osi 2790 mm w Kodiaqa wygodnie podróżować może aż siedem osób. Taka możliwość daje konfiguracja auta z dodatkowym trzecim rzędem foteli. W wersji pięciomiejscowej pojemność bagażnika to 835 l. Można ją zwiększyć do 2065 l po złożeniu tylnych siedzeń.

Masaż to dopiero początek 

W kabinie pojawiła się dwuramienna wielofunkcyjna kierownica, taka jak w nowej Octavii, oświetlenie ambiente z rozszerzoną funkcjonalnością oraz nowe wzory tapicerek. Bycie eco Skoda traktuje poważnie, dlatego opcjonalne dla wyposażenia Ambition i Style wprowadziła możliwość zamówienie wysokiej jakości, ekologicznych pokrowców wykonanych z wegańskich materiałów pochodzących z recyklingu. Na tym nie koniec, bo same fotele zyskały nowe możliwości regulacji, ogrzewanie i wentylację oraz funkcją masażu. Dzięki nim kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się niespotykanym komfortem.

W tak olbrzymim i przestronnym wnętrzu, na wygodnych fotelach najdłuższa wyprawa na drugi koniec Europy nie jest w stanie nikogo zmęczyć. Tym bardziej że kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji 10, a nie 8 głośników systemu audio.

Sportowe emocje spod znaku RS 

A co z emocjami? Tych za kierownicą Kodiaqa także nie brakuje. Szczególnie w wersji RS, do którego trafił zupełnie nowy i mocniejszy silnik. Wysokoprężna jednostka biturbo została zastąpiona dwulitrową turbodoładowaną benzyną. Większa o 5 KM moc (245 KM) to nie jedyna jego zaleta. Silnik TSI EVO jest lżejszy aż o 60 kg. Kolejne 5,2 kg oszczędności dała nowa dwusprzęgłowa i siedmiobiegowa skrzynia DSG.

To wszystko razem sprawia, że Kodiaq jest bardziej dynamiczny, szybszy i zwinny a przy tym i oszczędniejszy.

Klienci Skody nie są jednak skazani na aż tak sportowe emocje. Do wyboru mają sprawdzone i uznane silniki stosowane do tej pory. To benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM i 2.0 TSI o mocy 190 KM, a także silnik Diesla o pojemności 2.0 l. TDI o mocy 150 KM lub 200 KM.

- Wprowadzając Skodę Kodiaq na rynek około cztery lata temu wprowadziliśmy cechy typowe dla innych modeli marki do segmentu SUV-ów: przestronność, bogactwo funkcji Simply Clever i doskonały stosunek jakości do ceny. Oczywiście najnowsza edycja naszego bestsellera również ma te atrybuty, ale rozwinęliśmy je dalej. Teraz Kodiaq oferuje jeszcze większy komfort, wydajniejsze silniki oraz świeży i efektowny design – mówi Thomas Schäfer, dyrektor generalny Skoda Auto.

Elektronika widzi dalej i szybciej reaguje

Nowości pojawiają się także w multimediach i systemach bezpieczeństwa. Auto może być wyposażone w wirtualny kokpit, czyli ciekłokrystaliczny wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala.

To dzięki niemu można w czytelny sposób przeglądać i konfigurować większość funkcji samochodu a wszystko w aż pięciu rodzajach przeprojektowanych, personalizowanych i całkiem różnych interfejsach. Obok, na konsoli centralnej jest kolejny, tym razem dotykowy wyświetlacz, na którym sterować możemy nawigacją, klimatyzacją, systemami wsparcia oraz aplikacjami infotainment prezentującymi choćby pogodę czy wiadomości.

Ulepszono także systemy wspierające bezpieczeństwo nasze oraz pasażerów. Obejmują one m.in. Crew Protect Assist dostępnego opcjonalnie, który ma dodatkowe czujniki radarowe z tyłu, aby reagować na pojazdy stwarzające ryzyko kolizji. Dostępne są dwie opcje Travel Assist, które – w zależności od modelu – obejmują od pięciu do ośmiu systemów asystujących. Należą do nich predykcyjny tempomat Predictive Cruise Control, asystent pasa ruchu Adaptive Lane Assist i ulepszona wersja rozpoznawania znaków drogowych.

A co ze znanymi patentami Simply Clever? Ich także nie brakuje w nowym Kodiaqu. Wśród tych dobrze znanych jak choćby poręczne schowki, haczyki, siatki i gniazda USB, pojawił się jeden kompletnie nowy. To zintegrowany lejek w pokrywie zbiornika płynu do spryskiwaczy.

Skoda Kodiaq oprócz tego, że jest największym z oferowanych SUV-ów czeskiego producenta, najbardziej przestronnym i pojemnym, jest też na wskroś nowoczesna. Zaawansowane technologie, wydajne silniki i zaawansowane systemy bezpieczeństwa sprawiają, że to jedno z bardziej pożądanych aut w historii marki. Do tego ubrane w atrakcyjne i zgrabne nadwozie. Czy można wyobrazić sobie lepszego SUV-a?

Materiał Promocyjny