EQ Tour – czyli Mercedes idzie w prąd

Jak większość marek, również Mercedes idzie w stronę elektryfikacji swojej oferty. Nowe produkty wymagają nowego podejścia i bliższego przedstawienia klientom. Stąd pomysł na EQ Tour.

Publikacja: 20.06.2021 08:19

EQ Tour – czyli Mercedes idzie w prąd

Foto: moto.rp.pl

To już trzeci cykl szkoleń Mercedesa, ale ten jest zupełnie inny od poprzednich. Zawarta jest w nim edukacja w kwestii użytkowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Według licznika elektromobilności obecnie w Polsce zarejestrowanych jest niecałe 24 tysiące pojazdów zelektryfikowanych (hybrydowe plug-in i elektryczne). To nadal niewiele w porównaniu do 20 milionów aut konwencjonalnych. Elektryfikacja Europy idzie szybciej i obecne plany zakładają do roku 2030 roku kompletne odwrócenie sił. Osiem lat na transformację napędową to ambitny cel.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes będzie stosować do produkcji aut ekologiczną stal

""

moto.rp.pl

Tu w parze nie tylko muszą iść zintensyfikowane działania legislacyjne, ale też produktowe i szkoleniowe. Marki coraz bardziej angażują swoje środki i programy w stronę elektryfikacji. Jednym z nich jest program EQ Tour Mercedesa. Pod tą nazwą kryje się projekt edukacyjno-naukowy, który ma na celu nie tylko prezentację obecnej palety e-aut z Stuttgartu, ale pokazanie i wyjaśnienie klientom, że samochody hybrydowe i elektryczne już w tym momencie mogą być normalnie wykorzystywane.

""

moto.rp.pl

Szkolenie rozpoczyna się od wykładu i opisu przez ekspertów czym jest rekuperacja czy jakie są możliwości ładowania i jak całość działa od strony technicznej. Podkreślane jest również znaczenie planowania trasy przejazdu oraz korzystania z aplikacji mobilnych, które wspierają użytkownika. Dodatkowo nawigacja satelitarna montowana w pojazdach ma dodatkowe funkcje, wskazujące np. jaki jest obszar, do którego można dotrzeć bez konieczności ładowania. Jest też w stanie wyznaczyć trasę tak aby zaplanować ładowania oraz określić jak długo będzie trzeba podładowywać auto. – Cykl szkoleń EQ Tour pozwala przybliżyć naszym klientom całe spektrum ułatwień oferowanych przez markę. Ułatwienia te, nie tylko w ujęciu produktowym, ale także w zakresie ofert całego ekosystemu, czynią elektromobilność w wydaniu samochodów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych już dziś przyjazną i łatwą w użytkowaniu – powiedziała Urszula Reichman, dyrektor produktu i marketingu Mercedes-Benz Polska.

""

moto.rp.pl

Mercedes aktualnie ma w swojej ofercie siedem modeli z serii Mercedes-EQ oraz hybryd plug-in z rodziny EQ Power. Wśród nich m.in. EQA 250, EQC 400 4MATIC oraz EQV 300, a także Klasa A 250 e, CLA 250 e oraz GLE 350 de. Po terorii przychodzi część praktyczna, która odbywa się pod okiem instruktorów. – Wiemy, że jest duża rzesza klientów, którzy są gotowi przesiąść się na elektromobilność i mają do tego warunki, a Mercedes-Benz oferuje im odpowiednie samochody. Potrzebują jednak naocznie przekonać się, jak się takim autem jeździ, jak się je ładuje i jakie są różnice względem pojazdów spalinowych. Teraz mają taką możliwość, a nasi instruktorzy z chęcią odpowiedzą na wszelkie ich pytania – mówi Robert Hundla, szef zespołu instruktorów EQ Team, założyciel i właściciel Driving Academy oraz były pilot rajdowy.

""

moto.rp.pl

Szkolenia EQ Tour to jeden z elementów wielkiej układanki, która finalnie ma doprowadzić do większej świadomości klientów w temacie elektromobilności. Akcja z darmowym udziałem klientów pozwoli obalić wiele mitów i jest szansą na to, że klienci przyjaźniej spojrzą w kierunku e-aut.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes EQA: Elektryk z genami GLA

To już trzeci cykl szkoleń Mercedesa, ale ten jest zupełnie inny od poprzednich. Zawarta jest w nim edukacja w kwestii użytkowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Według licznika elektromobilności obecnie w Polsce zarejestrowanych jest niecałe 24 tysiące pojazdów zelektryfikowanych (hybrydowe plug-in i elektryczne). To nadal niewiele w porównaniu do 20 milionów aut konwencjonalnych. Elektryfikacja Europy idzie szybciej i obecne plany zakładają do roku 2030 roku kompletne odwrócenie sił. Osiem lat na transformację napędową to ambitny cel.

Pozostało 85% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności