Hammer powrócił, ale z elektrycznym napędem

Hummera nikomu nie trzeba przedstawiać. Ta terenowa legenda miała swoje początki jako wojskowy model HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) firmy AM General.

Publikacja: 26.10.2020 09:13

Hammer powrócił, ale z elektrycznym napędem

Foto: moto.rp.pl

Na tym modelu oparto pierwszego cywilnego Hummera H1, który stał się ikoną. Teraz legenda powraca, ale dostosowana do czasów współczesnych – czyli z napędem elektrycznym. Pierwszy Hummer miał pod maską 6,2-litrowego diesla, który swoimi parametrami bez większych problemów byłby w stanie napędzić ciężarówkę, a w ostatnim roku produkcyjny napędzany był 6,6-litorwym silnikiem Duramax o mocy 300 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Koncern oligarchy upada przez sankcje USA

""

Hummer H1.

moto.rp.pl

""

Elektryczny Hummer EV.

moto.rp.pl

Teraz „Humviee” całkowicie zmienił swoje oblicze stając się elektrykiem. Do jego napędu posłużyły trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 1000 KM. Mimo swoich dosłownie wielkich gabarytów, auto jest w stanie przejechać do 560 km bez ładowania i rozpędza się do 96 km/h w zaledwie trzy sekundy. Na pokładzie dodatkowo zastosowano instalację 800V. Dzięki czemu możliwe jest jego ładowanie z najszybszych, dostępnych ładowarek o mocy 350 kW.

""

moto.rp.pl

To nie jedyne zalety tego modelu. Producent zastosował w nim 35-calowe koła (z 18-calowymi alufelgami) oraz cztery skrętne koła. To rozwiązanie ma pozwolić na pojechanie w bok (przy niewielkiej prędkości). Oprócz tego zawieszenie na miechach powietrznych, adaptacyjne amortyzatory, kamery w podwoziu i funkcję jazdy autonomicznej (Super Cruise).

""

moto.rp.pl

Wnętrze elektrycznego Hummera również zostało dopasowane do czasów współczesnych. Nie zabrakło tam ciekłokrystalicznych ekranów (jeden o przekątnej 13,4-cala, a drugi 12,3-cala). Tylna szyba i drzwi do przestrzeni ładunkowej są sterowane elektrycznie, a wielkie okna można wyjąć z panoramicznego dachu i schować w przednim bagażniku. Tak duża przestrzeń była możliwa do osiągnięcia właśnie dzięki zastosowaniu silników elektrycznych. Producent jak na razie nie podał wszystkich danych technicznych. Topowy wariant będzie miał trzy jednostki elektryczne, generujące 1000 KM i prawie 15600 Nm maksymalnego momentu obrotowego mierzonego na kołach. Moment obrotowy na wałach napędowych szacuje się na ponad 1000 Nm.

""

moto.rp.pl

Zamówienia na elektrycznego Hummera można było składać. „Można było”, gdyż zainteresowanie tym pojazdem jest tak duże, że cała zaplanowana, roczna produkcja została wysprzedana. Klientów nie odstraszył fakt, że na auto będą musieli poczekać 1,5 roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej w fabryce ZERO Detroit/Hamtramck koncernu GM zaplanowano na koniec 2021 roku. Pierwsza seria produkcyjna będzie w białym kolorze i jednej konfiguracji napędowej i wykończeniowej. Dopiero jesienią 2022 roku do oferty dołączy trzysilnikowy wariant EV^3X. Słabsze jednostki napędowe mają zostać wprowadzone w latach 2023-2024.

Na tym modelu oparto pierwszego cywilnego Hummera H1, który stał się ikoną. Teraz legenda powraca, ale dostosowana do czasów współczesnych – czyli z napędem elektrycznym. Pierwszy Hummer miał pod maską 6,2-litrowego diesla, który swoimi parametrami bez większych problemów byłby w stanie napędzić ciężarówkę, a w ostatnim roku produkcyjny napędzany był 6,6-litorwym silnikiem Duramax o mocy 300 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Koncern oligarchy upada przez sankcje USA

Pozostało 83% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech