BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła

Dzięki nowemu modelowi BMW Gran Coupe serii 2, platforma napędu na przednie koła niemal wkracza do segmentu serii 3. BMW seria 3 (E90) jest tylko 0,5 cm dłuższa.

Publikacja: 17.10.2019 00:11

BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła

Foto: moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Przez długi czas BMW przyglądało się, jak Mercedes przyciąga klientów modelem CLA Coupé. Wszystkich tych dla których Klasa C jest zbyt droga i zbyt nudna. Kia ze swoim nowym Proceed również pokazuje, że na rynku jest miejsce dla kompaktowych, czterodrzwiowych coupe. Teraz BMW chce kawałek tego tortu i prezentuje nową serię Gran Coupe serii 2. To od dłuższego czasu pierwsze nowe BMW, w którym przednie nerki nie urosły do bezsensownie dużych rozmiarów. Karoseria BMW ma 4526 metrów długości. Gran Coupe serii 2 jest o 16,2 cm krótsze od Mercedesa CLA i 7,9 cm od Kii Proceed. Rozstaw osi wynoszący 2,67 metra w połączeniu z nową architekturą napędu na przednie koła ma zapewniać dużo przestrzeni we wnętrzu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Bagażnik ma 430 litrów pojemności – o 40 litrów więcej niż dwudrzwiowe coupe. Z tyłu standardowo zamontowano światła LED. Najmocniejszy model M235i można odróżnić po spoilerze na pokrywie bagażnika i po kwadratowych końcówkach rur wydechowych (inne wersje mają okrągłe końcówki rur wydechowych).

""

moto.rp.pl

Wprowadzenie na rynek ma nastąpić w marcu 2020 roku. Nowy model dostępny będzie z silnikiem wysokoprężny o mocy 190 KM i dwoma silnikami benzynowymi: trzycylindrowy o mocy 140 KM (218i) i czterocylindrowy o mocy 306 KM (M235i xDrive). Topowa wersja przyspiesza do setki w czasie 5,1 sekundy, z Pakietem M Performance w 4,9 sekundy. W USA Gran Coupe 218i będzie wyposażony w czterocylindrowy silnik o mocy 231 KM i napęd na cztery koła.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

BMW serii 2 Gran Coupé produkowane będzie wyłącznie w fabryce w Lipsku. Premiera będzie miała miejsce podczas Los Angeles Auto Show (22 listopada do 1 grudnia 2019 roku). Będzie to nowy, podstawowy BMW w USA. BMW długo czekało z wprowadzeniem tego modelu. Mercedes CLA jest na rynku już o 2013 roku. Bazowa wersja w Niemczech będzie kosztować 31 900 euro, ponad 3 tysiące euro wiecej niż Seria 1.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | BMW serii 1 (F40): Pospolitość za niższą cenę

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Przez długi czas BMW przyglądało się, jak Mercedes przyciąga klientów modelem CLA Coupé. Wszystkich tych dla których Klasa C jest zbyt droga i zbyt nudna. Kia ze swoim nowym Proceed również pokazuje, że na rynku jest miejsce dla kompaktowych, czterodrzwiowych coupe. Teraz BMW chce kawałek tego tortu i prezentuje nową serię Gran Coupe serii 2. To od dłuższego czasu pierwsze nowe BMW, w którym przednie nerki nie urosły do bezsensownie dużych rozmiarów. Karoseria BMW ma 4526 metrów długości. Gran Coupe serii 2 jest o 16,2 cm krótsze od Mercedesa CLA i 7,9 cm od Kii Proceed. Rozstaw osi wynoszący 2,67 metra w połączeniu z nową architekturą napędu na przednie koła ma zapewniać dużo przestrzeni we wnętrzu.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności